Ga naar inhoud
  • 1

Welke apps worden door de forum leden gebruikt?

Bladehans60
 Delen

Vraag

Ik gebruik;

Sun Surveyor - Voor zon op- en ondergang, en maanstanden en melkweg (Efemeriden). Maar hij heeft ook een 3d kompas, Street- en liveview
Windfinder - Windsnelheden een indicatie van het weer en de temperatuur. En de mogelijkdeid om favoriete plaatsen in te stellen.
Clear outside - Bewolking, mist, regen, temperatuur, douwpunt. In te stellen op locaties.
WeatherPro - Een scala aan weer info. Verschillende locaties, wereldwijd, kunnen opgeslagen worden.
Photopills - Voor o.a. Scherptediepte, Diafragma en sluitertijd berekening, Zon/Maan en veel meer.
LightPollutionMap - Donkerste plekje zoeken, wereldwijd.
Aurora Fcst - Noorderlicht voorspelling
Star Walk 2 - Van alles over planeten, meteorietenzwermen, zonnewendes en de sterrenhemel. Gebruik die veel om de melkweg te spotten.

• Like 2

Het kunnen kijken als een fotograaf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Gebruik deze app eigenlijk alleen binnen omdat je dan veel verschillende situaties hebt zoals geel, helder, blauwachtig licht. Buiten voldoet de witbalans in de camera voldoende. Je stelt de waarde van de app in op je camera b.v. 4000 kelvin dit is de waarde van LED licht

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Lightroom Mobile voor als ik tijdens een festival even een foto op de sociale media wil plaatsen
Apps van festivals waar ik fotografeer
Google maps
Google spreadsheets (als ik zelf een schema heb gemaakt hoe laat en waar ik een band moet fotograferen)

• Like 3

Groet, Jan
Instagram: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Photographers companion (algemeen spiekbiefje) Golden hour voor de zon, skyview voor de sterren, Moon phase voor de maan, HyperFocal Pro omdat die beter werkt dan de tool in de photographers app en ik heb tides erop gezet toen ik een dagje zeeland ging doen. Verder Bergfex en Herewego om niet te verdwalen en natuurlijk de camera connect app

• Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...