Ga naar inhoud

Welke apps worden door de forum leden gebruikt?


Bladehans60

Aanbevolen berichten

Ik gebruik;

Sun Surveyor - Voor zon op- en ondergang, en maanstanden en melkweg (Efemeriden). Maar hij heeft ook een 3d kompas, Street- en liveview
Windfinder - Windsnelheden een indicatie van het weer en de temperatuur. En de mogelijkdeid om favoriete plaatsen in te stellen.
Clear outside - Bewolking, mist, regen, temperatuur, douwpunt. In te stellen op locaties.
WeatherPro - Een scala aan weer info. Verschillende locaties, wereldwijd, kunnen opgeslagen worden.
Photopills - Voor o.a. Scherptediepte, Diafragma en sluitertijd berekening, Zon/Maan en veel meer.
LightPollutionMap - Donkerste plekje zoeken, wereldwijd.
Aurora Fcst - Noorderlicht voorspelling
Star Walk 2 - Van alles over planeten, meteorietenzwermen, zonnewendes en de sterrenhemel. Gebruik die veel om de melkweg te spotten.


 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Photographers companion (algemeen spiekbiefje) Golden hour voor de zon, skyview voor de sterren, Moon phase voor de maan, HyperFocal Pro omdat die beter werkt dan de tool in de photographers app en ik heb tides erop gezet toen ik een dagje zeeland ging doen. Verder Bergfex en Herewego om niet te verdwalen en natuurlijk de camera connect app

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel gebruik ik:
- Google maps
- Photopills
- Skyview
- Planit Live
- GoDrone
- LightPollutionMap
- hello aurora (in Noorwegen en IJsland met name. Handige app om te checken of en waar het noorderlicht op dat moment is gespot)
- Verschillende weer app's, zoals Windy, WeatherPro, OnweerAlarm en Buienradar. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-1-2022 om 00:15, Koen zei:

@YoeriTimmerman

Godrone? Interessant. Wat doe je zoal op drone gebied. ??

Eigenlijk te weinig. Ik heb een DJI Mini 2 in 2020 gekocht met de verwachting dat ik die heel vaak zou gebruiken. Dat is niet het geval. GoDrone gebruikte ik dan meestal om van te voren te bekijken waar het is toegestaan om te vliegen. 

aangepast door YoeriTimmerman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dji mini hoor ik veel positieve geluiden over ja. 

Maar de regels maken het niet leuker erop. Al snap ik het wel. Je hebt toch een vliegend object. 

Heb ooit tijdens fotografie opleiding een introductie gehad van de opleiding voor drone piloot. Echt super interessant. Maar erg duur en moet je ook meer gaan gebruiken wil zich dat lonen. 

 

Dan maar blijven dromen. ??

 

 

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
9 uren geleden, Bladehans60 zei:

Ik breng dit topic nog eens onder de aandacht omdat ik nog een app zoek expliciet voor Scherptediepte (DOF). 

Wie gebruikt een DOF app en is daar goed over te spreken?

In de app Photographers companion zit zo'n tooltje maar ik gebruik het eigenlijk nooit, als je hyperfocale afstand echt goed wilt toepassen moet je met een rolmaat in het veld bepalen waar je moet scherpstellen, digitaal schiet maar raak voor een knaak dus ik doe het polletje rechts, polletje links en de boom op 11u en dan kijk ik thuis wel wat het beste uitpakt ? 

7 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Hm, ben bang dat ik de vraag miet helemaal begrijp. Scherptediepte regel ik met mijn diafragma. Kan een app daar iets aan toevoegen?

App voor bepalen scherptegebied:  type lens + diafragma = wat valt binnen het scherptegebied   bepalen hyperfocale afstand: op welk punt (x meter vanaf de lens) moet ik scherpstellen om met type lens + diafragma maximaal scherptegebied te vangen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...