Ga naar inhoud

Objectief voor Canon 250D


Kimberleyvl

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ga binnenkort op vakantie en ik heb pas een nieuwe camera gekocht (de Canon 250D) waar ik heel tevreden over ben, maar mijn (reis)lens is al best oud (ik denk een jaar of 10): de Tamron 18-270mm.
Ik zit nu te twijfelen of ik nog een nieuwe lens wil kopen omdat deze vrij oud is, maar ik wil dan denk ik gewoon weer (ongeveer) dezelfde mm's.
Zou er veel verschil in zitten als ik nu een nieuwe koop of is het weggegooid geld?
En als jullie me een nieuwe aanraden, hebben jullie dan suggesties?
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor landschappen en om dieren een stuk dichterbij te halen.

Alvast bedankt!

Instagram: @kimsvieuws

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben geen deskundige, maar even heel praktisch: dat die lens oud is lijkt me geen reden om een nieuwe te kopen. En het zoombereik voldoet kennelijk aan je wensen (na tien jaar ken je de pro's en cons daarvan wel, neem ik aan).

Volgens mij zijn de voornaamste vragen:

- Functioneert ie nog goed? Doet de autofocus het, is het glaswerk nog onbeschadigd? Zo ja, dan kun je op zich vrolijk doorgaan met deze lens, lijkt me.

- Zou je meer willen en zo ja wat. Wellicht kun je een lichtsterkere variant kopen, mogelijk heeft een nieuwe lens dankzij nieuwere technieken minder vervorming. In dat geval wordt het een kwestie van wat je budget is. De reviews van dpreview.com en de pricewatch van tweakers.net zijn je vrienden.

aangepast door PeterKosterHT
foutje gecorrigeerd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Peter zegt, If it aint broke, then dont fix it. Verschil? ja, ik denk dat je met een andere lens wel winst kan halen. snellere autofocus voor je dieren, lichtsterker, grotere filtermaat waardoor meer en mooier licht en wellicht een betere stabilisatie.

Een lens geschikt voor landschap (groothoek) en dieren (meestal zoom) is wel iets dat kan bijten. Heeft Tamron niet een heel mooie en goede 18-200 lens? Dat is voor weinig geld een prima lensje met van beide werelden iets leuks. Maar uiteraard kan een ander niet in jouw portemonnee kijken. 

Iets wat je eigenlijk per se wilt hebben als mooie algemene lens is een 70-200 f2.8 Die zit merk ik eigenlijk standaard op mijn camera wanneer ik weg ga. 

 

succes

  • Like 3

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...