Ga naar inhoud

Modereren fotografie groepen


JLfoto

Aanbevolen berichten

Aan webmaster / helpdesk of iemand die het weet,

Ik beheer een aantal groepen, althans dat probeer ik.
Het probleem is dat er weinig controle tools zijn om 'off topic' foto's te verwijderen en /of de plaatser daarvan op de hoogte te brengen.
Nu kan ik een foto gewoon verwijderen, maar de maker kan hem zonder probleem weer terug zetten, wat dan ook regelmatig gebeurt.

Als oplossing (dacht ik) om dan maar alles vooraf te modereren, maar die optie zie ik ook niet. De groep is of open, of gesloten.
Dan zocht ik ook nog naar een optie om een gebruiker een privé bericht te sturen. Want het is wel zo netjes als ik een foto verwijder om de gebruiker daarvan op de hoogte te brengen en uit te leggen waarom.

Het doel van de groep is vooral om inspiratie op te doen en feedback te vragen.
Kwaliteit of smaak doen er daarom niet toe, maar de foto's moeten wel on topic zijn.

De groep waar het vaak fout gaat is: https://zoom.nl/groepen/89522/bosfotografie

Groet, Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo als jij het nu verteld zo zouden groepen in mijn ogen moeten werken, maar de optie prive bericht zou je als groepsbeheerder inderdaad wel mogen hebben. Eerlijk gezegd snap ik de opzet van veel groepen niet zo goed, het lijken vaak gewoon persoonlijke gallerietjes van 1 fotograaf te zijn, en in veel groepen gebeurt verder ook helemaal niks ... voor mij voegen ze zo in ieder geval niks toe en als ik inspiratie wil opdoen voor een bepaald onderwerp dan zoek ik eerder gewoon in de categorieën maar eerder zelfs gewoon google ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...