Ga naar inhoud

Backups maken


Donny1973

Aanbevolen berichten

Hier het volgende vraag die ik aan jullie stel !!!

Hoe doen jullie het als jullie nu bent gaan fotograferen, zet jullie de foto's die je gemaakt hebt, op je Externe HD  als backup?? Maar als je die bewerkt hebt, zet jullie deze ook onder dezelfde map en ook op een andere externe HD als backup??? Want zijn wel dubbele foto's, onbewerkt en bewerkt samen, neemt toch veel plaats in beslag??? Daarom dacht ik gewoon mijn foto's die zijn bewerkt gewoon op externe HD te zetten als backup , en als er dan iets mis loopt heb je toch je bewerkte foto's als backup...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja goeie.

mbt je eventuele "klanten" gewoon goede afspraken maken hoelang jij foto's nog zelf bewaard en dan op gegeven moment ook weg. heb je toch ruimte ook terug

en voor je eigen foto's: in het begin (afhankelijk van welke foto's) bewaar ik ook vaak de originele ook nog wel en bewerkte. en op den duur zelf als ik er al veel heb gepost of online gezet of waar dan ook dan ruim ik nog wel eens op.  

Foto's die ik niet verder echt vaak online zet (bijvoorbeeld mijn kinderen vanaf geboorte door de jaren heen) die heb ik sowieso op meerdere plekken staan.   

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet en bewerk foto's op een externe harde schijf en heb daarnaast een aparte harde schijf om te back-uppen die niet standaard aan de PC hangt. Ik maak de kaartjes pas leeg als ik een back-up heb gemaakt zodat ik altijd alles (in basis) op 2 plaatsen heb. Persoonlijke foto's en bestanden die ik echt niet kwijt wil heb ik dan ook nog in de cloud geparkeerd

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Originelen en bewerkte versies valt bij mij wel mee qua ruimtebeslag, die bewaar ik op mijn laptop, op een nas en op een externe harde schijf  die ik in mijn camper bewaar.

Wat pas echt opruimt is (na verloop van tijd) al die foto's weggooien waarvan je toen je ze op groot scherm zag bedacht dat die toch  niet goed genoeg zijn om iets mee te doen.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...