Ga naar inhoud

Model


wimh1

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met  mij te verdiepen  in model en portret fotografie

nu is mijn vraag  Hoe vind ik een  model of meerderen die   zouden willen poseren
en dat op  basis  van TFCD dus tijd  in ruil voor een cd of  indien een stickje meebrengt
worden daar de foto s op gezet
Ik ben geen lid van oa FB of zo 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2022 om 14:21, wimh1 zei:

Ik ben bezig met  mij te verdiepen  in model en portret fotografie

nu is mijn vraag  Hoe vind ik een  model of meerderen die   zouden willen poseren
en dat op  basis  van TFCD dus tijd  in ruil voor een cd of  indien een stickje meebrengt
worden daar de foto s op gezet
Ik ben geen lid van oa FB of zo 

Zou het geen idee zijn om speciaal hiervoor een FB pagina aan te maken met wat voorbeelden van je foto's en je dan bij de groepen voor TFP modellen werk op FB aan te sluiten, er zijn er verschillende voor Nederland en België 

Ik heb me wel al als fotograaf aangemeld oij verschillende groepen maar nog niet de moed gehad om een oproepje te doen of te reageren op oproepjes. Modelfotografie staat bij mij nog in de kinderschoenen en ik heb geen eigen studio dus hoe begin je er dan aan he! Heb nu wel al verschillende workshops gedaan en shoots via de fotoclub, en ik heb wel wat studiomateriaal aangeschaft om mee te kunnen oefenen, maar om nu vreemde mensen thuis uit te nodigen voor een shoot twijfel ik nog wat over. 

Heeft iemand misschien hier ook nog tips voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip:  vreemde mensen thuis snap ik. je kan ook beginnen met jezelf aanbieden als fotograaf voor buitenlokaties en op lokatie? dan kan je zelf naar de mensen toe?

 

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stefanie 
Een oproepje doen is  vaak  moeilijk , maar ik  ben zelf ervaren in modelfotografie en  zou jou misschien kunnen helpen om  daar samen te werken
Ik zelf heb een kleine studio dus kan veel alleen  ja   het is vaak dat men iets belooft en dan toch  op het laatst niet komt terwijl je zit te wachten
En wat Koen zei is  grotendeels waar want vreemde mensen  ga je ook niet zomaar uitnodigen, als ik al iemand  vind dan ga ik er ook geheel voor 

en ben net als Koen zei  begonnen   met mij zelf aan te bieden als fotograaf voor buiten en op lokatie, alleen  er zijn niet veel die daar gek van zijn
een met wie ik een afspraak had gemaakt wist een plek  en daar aangekomen bleek  die niet  zowel aan haar  als aan mijn eisen te voldoen
we hebben  samen  het op een leuke manier  opgelost  en daar  kwamen dus ook dik 200-300 foto s uit

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook al vaker gehoord van modellen die op het laatste moment afzeggen of helemaal niet komen, dat is helemaal vervelend als je vanalles geregeld hebt en allerlei materiaal meegezeult hebt naar een locatie (nop zoiets wat me afschrikt) Wim brengt me nu wel op een ander idee; nl. samen met een of enkele andere fotografen een shoot organiseren, dan kun je meerdere modellen vragen (als er dan afmelders zijn zit je ook niet meteen zonder) van beide kanten is het dan ook minder eng omdat je niet 'alleen' met die onbekende bent ... als het allemaal een beetje opklaart (weer en corona) zal ik eens wat ingooien in de sectie 'samen op pad'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...