Ga naar inhoud

Konisch lichter maken met een radiaal filter in Camera Raw


sedo5760

Aanbevolen berichten

Beste mensen.

Omdat in Photoshop de filter Belichtingseffecten niet of nauwelijks werkt, tipte iemand me om hiervoor een radiaal filter te gebruiken in Camera Raw.
Nu ben ik daar wat mee aan het stoeien maar kom er niet helemaal uit.
Ik wil graag een soort spotlight realiseren. Dat licht spreid uit vanuit één punt en waaiert uit naar een bepaald breedte gebied en verdwijnt uiteindelijk.
Dit krijg ik zo met een radiaal filter in Camera Raw niet zo 1-2-3 voor elkaar omdat een radiaal filter rond/ovaal is en vanuit het midden begint.
Iemand een idee of tip hoe ik dat wel voor elkaar zou kunnen krijgen.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten Joep

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Michelle zei:

Misschien heb je hier iets aan? Het is in Lightroom Classic, maar misschien is iets dergelijks ook mogelijk in Photoshop/Camera RAW.

 

 

Dit lijkt ook te werken in Camera Raw. Net even getest.
Ik gebruik zelf geen Lightroom.
Maar hartelijk dank voor je tip

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lenjan zei:

Met het lineair verloop dan. Eerst 1 toevoegen, dan bij het masker klikken op de drie puntjes en kiezen voor Doorsnee maken van masker met en hier weer kiezen voor lineair verloop.;-)

foto001.jpg

Dank je wel voor je tip. Ik ga deze zeker eens proberen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Michelle zei:

Misschien heb je hier iets aan? Het is in Lightroom Classic, maar misschien is iets dergelijks ook mogelijk in Photoshop/Camera RAW.

 

 

Heb deze ook even geprobeerd. Dit werkt inderdaad beter. En het is zelfs aan te raden om dit in Camera Raw te doen en niet in Lightroom. In Camera Raw kan je namelijk ook Curven toepassen op je masker. In Lightroom helaas nog niet. Daarmee kan je de belichting en de kleur nog meer naar wens aanpassen.

  • Like 3

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...