Ga naar inhoud

Wie heeft ervaring met Het Fotografie Instituut?


Bladehans60

Aanbevolen berichten

Ik heb de link even gescand die je mee stuurt. Ik wordt altijd een beetje bang van dit soort 'instituten'  Het barst van de marketingtrucs om je te verleiden een opleiding bij hun te volgen:

-met diploma

- erkende fotografen (ik heb nog nooit van ze gehoord.. dat zegt niet veel, maar toch ook weer wel) 

- nu 50 euro korting

- erkend door.. (en dan een rijtje mij niks zeggende logo's van bizarre instituten)

- vrij algemene reviewverhalen. 

- breidt je hobby uit, of wordt een professioneel fotograaf.. Ik vind dat nogal een verschil.. Haal je rijbewijs, of wordt formule 1 coureur... 

- eigen facebookpagina

 

wordt in 12 lessen een betere fotograaf.. Heb je de lessen bekeken? De eerste 5 kun je wegstrepen, dat is toch voor velen gesneden koek, of elders gratis binnen te harken. 

en dan les 12.. Wees jezelf, creatief en werk hard..  Dat is eigenlijk alles wat je gewoon ook moet weten en doen. Dus lesson learned.. 

 

en zo nog een aantal dingen.  Dit is les 1, misschien les 2, marketing.. Als we met een mooie website komen en we zetten er de basis dingen op, dan lopen de mensen wel warm om bij ons zo'n opleiding te gaan volgen. 

 

Ik loop hier verre van warm voor. 

aangepast door darka
  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens op zoek gegaan naar andere reviews behalve die ze zelf geven ... niks. Wel op andere fotografiefora de vraag of iemand ervaring heeft, ook daar geen ervaringen, enkel op eosdigitaal een reactie vergelijkbaar met  die van darka. 

Als ik de cursusinhoud bekijk dan staan er een heleboel trefwoorden opgesomd maar veel wijzer word je er toch niet van, volgens mij kun je alles ook terugvinden op zoomacademy en dan kun je 9 jaar zoet zijn voor hetzelfde geld, enige dat dan ontbreekt is de feedback, maar die zou je op zoom of andere platformen kunnen krijgen of bij een fotoclub. 

Ik zet deze bij nader inzien niet op mijn lijst

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.50abdb9561b3fff963f87e0aafcc8683.png

 

Dankjewel @darka ,allemaal reële punten om bij stil te staan. Hoewel het IARC meerdere betekenissen heeft.

Ik heb deze cursus bij mijn werk aangevraagd in het kader van 'Cariërre switch'. IK heb een voorlopige goedkeuring om in te schrijven. Definitieve kgoedkeuring volgt als er overeenstemming is tussen mijn werkgever en 'Het instituut'. Is er definitieve goedkeuring dan kan ik inschrijven. Ik zeg bewust KAN. In de tussentijd kijk ik rond. 

aangepast door Bladehans60
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...