Ga naar inhoud

raw bestanden per camera


darka

Aanbevolen berichten

wist even geen goeie titel voor de vraag,

 

maar kun je met camera a een foto maken, vervolgens het bestand in een andere camera gebruiken om meervoudige exposure te maken? 

of, kun je iemand een raw bestand sturen die hij vervolgens op zn sd/cf card zet om daar multiple exposure mee uit tevoeren? 

Mijn 1dx leest bijvoorbeeld geen bestanden die ik met 5d gemaakt heb. 

 

Het gaat dus om het uitwisselen van bestanden. Ik weet inmiddels hoe ik mijn eigen willekeurige bestanden hiervoor kan gebruiken, dus hoef geen tips over multiple exposures. 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien bij zelfde type camera's, maar als ik het kaartje van m'n canon in m'n panasonic steek dan ziet ie geen canon bestanden (zelfs de jpegs niet). Beide camera's maken een 'eigen' mapje aan op het kaartje voor hun bestanden en ze kijken niet in elkaars mapje wat er al in staat. Toevallig laatst met testen ontdekt (dacht een leeg kaartje te hebben gepakt ...) Canon en panasonic werken bovendien met verschillende type RAW bestanden.

aangepast door Stefanie71
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat laatste is niet wat ik zocht.  Ik heb juist in mn hoofd dat t in de camera moet. maar op de pc in een map schuiven waar de andere foto;s gemaakt door camera A ook staan is wellicht een idee) Ik ga dit proberen. thnx

 

Mijn doel ik om met een groep, een foto uit te wisselen om daar vervolgens door een ander een multi exposure overheen te maken. 

Jij maakt foto A, en ik met mijn camera foto B.. 

 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat mijn eerste camera de RAW-bestanden als .cs2 bestanden opsloeg, mijn nieuwere variant sloeg ze op als .cs3 Ik kan mij ook voorstellen dat als je een ander merk neemt maar mijn bestanden wel in de juiste map hebt overgezet, dat het andere merk deze foto's niet herkend doordat ze een verkeerd bestandsformaat hebben. Of werkt dat niet zo?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...