Ga naar inhoud

Welke objectieven voor deze shoot?


FrozenMemory

Aanbevolen berichten

Ik heb binnenkort een eerste fotoshoot van een bruiloft. Dat is er 1 in peaky blinders stijl, een Netflix serie, heel vet vind ik zelf. Ik maak gebruik van een eos r6 en heb de volgende objectieven:

EF 50 mm 1.8

Sigma 105 mm 2.8

EF 85 mm 1.2

Laowa 100 mm 2.8

RF 100-500

Het stel heeft een trouwauto gehuurd uit die periode en wil ook groepsfoto's uiteraard. Ik zit eraan te denken om alleen de 85 mm mee te nemen en er dan nog een RF 24-70 2.8 of een RF 28-70 2.0 bij te huren.

De fotoshoot vind trouwens buiten plaats, in een authentiek stadje, wat mooi in de gehele setting past.

Dit soort shoots heb ik nog nooit gedaan, dus is de eerste keer. Wat denken jullie wat wijsheid is?

PeakyBlinders.webp

aangepast door FrozenMemory

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je met de 24-70 al heel wat afdekt. Daarna naast zal je nog de 100-500 op 2de body mee kunnen nemen om onverwachte momenten op afstand te kunnen vast leggen. De 85 is misschien ook interessant om mee te pakken.

Mijn voorkeur zal echter eerder uitgaan naar een 70-200 ipv 100-500 Daarnaast zal ik ook 24/28/35mm meepakken. 

Vraag: ga je alleen uit van bestaand licht? Je benoemd niet het gebruik van flitsers, dat kan verrassende beelden opleveren als je dat onderdeel redelijk in de vingers hebt zitten.

Note: geen ervaring in deze tak van sport, bovenstaande is dus mijn visie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de groepsfoto's is wat meer groothoek wel handig inderdaad.Is ook afhankelijk hoeveel ruimte die je hebt in dat authentiek stadje. Zeker als het smalle straatjes zijn en ze of ze ook nog rekening gaan houden met de 1,5 meter. Dan is die 24-70 zeker aan te raden.

aangepast door Lenjan
  • Thanks 1

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat dus 99% uit van uitgedachte scènes, waarbij gebruik wordt gemaakt van bestaand licht.

De 24-70 is in mijn ogen ook een "must be used". Veelzijdige beeldhoek in een handomdraai.

Meer mm dan 85mm is inderdaad afhankelijk van beschikbare werkruimte. Mijn gedachte is je kan de mm maar beter bij je hebben dan er verlegen om zitten.

Een 2de body is in mijn ogen een pre i.v.m het niet hoeven wisselen van objectieven of ook dat moet je goed van te voren uitgedacht hebben. Een scorebord maken is dan geen overbodige luxe.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als ik een reportage maak gebruik ik bij voorkeur de 24-70mm f2/8 daar kan je bijna alles mee doen, de 70-200 mm f 2/8 is ook aan te raden op een extra body.

Binnen gebruik ik ter ondersteuning van het bestaande licht een opzet flitser, wat een prima resultaten geeft, wel alles in |R.A.W. vastleggen.

aangepast door victoir_zoom
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...