Ga naar inhoud

Het fotografen café


Michelle

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
  • Michelle prikte dit topic los
  • 2 weken later...
Op 13-12-2021 om 17:25, Mirandalahuis zei:

De afgelopen tijd vond ik het leuk om paddestoelen te fotograferen in het bos in Lauwersoog, de mooiste paddestoelen waren afgelopen weekend wel zo'n beetje weg daar.

Dus nu ben ik weer op zoek naar een ander onderwerp. Als het binnenkort gaat sneeuwen is dat natuurlijk leuk voor landschapsfoto's.

Dat binnenkort kunnen we voorlopig helaas vergeten ben ik bang voor. We zijn nu al een week of 5 verder en nog 0 sneeuw gehad. Enorm balen, want ik ben er fan van.

  • Like 3

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt nu wel op zoek naar bloeiende (korst)mossen, het weer beloofd iets beter te worden (geen sneeuw maar toch) dan wordt het toch wat aantrekkelijker om naar buiten te gaan, of je doet een leuk binnen projectje, met wat lampen en doeken heb je zo een kleine binnenstudio in elkaar getoverd 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 22-1-2022 om 20:17, FrozenMemory zei:

Dat binnenkort kunnen we voorlopig helaas vergeten ben ik bang voor. We zijn nu al een week of 5 verder en nog 0 sneeuw gehad. Enorm balen, want ik ben er fan van.

Erg jammer ja ? de lente komt al weer snel (zo zonder een goede sneeuwperiode voelt dat toch erg snel).. ik heb mijn moeder vorig jaar heel veel plukboeket-zaadjes cadeau gedaan voor haar tuin. Daar kwamen vorig jaar al prachtige bloemen uit. Hopelijk deze komende lente en zomer weer heel veel bloemen in haar tuin, dan kan ik me daarop uitleven.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2022 om 11:50, starthier zei:

Bij slecht weer is tabletop fotografie een leuke bezigheid, b.v. schaduwfotografie, stillevens, macro enzovoort  

Vanwege het slechte weer en het feit dat ik bezig wil blijven, doe ik dus een 30 dagen challenge. Een heleboel onderwerpen kan je dan inderdaad binnen doen, moet je wel even je creativiteit gebruiken.. hier een voorbeeld van gestreept en

cijfer (binnen gemaakt) en deur.

cijfer.jpg

deur.jpg

gestreept.jpg

  • Like 4

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
39 minuten geleden, Bladehans60 zei:

Ik ga zondag Motocross fotograferen. Neem de 70-200, 24-105 en 15-35 mee.

 

Succes. Benieuwd naar wat resultaten ??

  • Like 3

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Supergave ervaring. Ik had vooraf met de motorclub gebeld om 'toestemming' te vragen. En dat was geen probleem. Ik kon zelfs hesjes bij de bar halen en daarmee konden wij op plaatsen gaan staan waar geen publiek mocht komen. Tevens hadden de rijders snel in de gaten dat er gefotografeerd werd. We werden daarop door menigeen aangesproken met de vraag waar de foto's gepubliceerd worden. We zijn ook opgenomen in een whatsapp groep waar we menig foto hebben gedeeld. Leuke reacties gekreen. De volgende afspraak hebben we al staan. Op 3 juli vindt er een kampioenschap race plaats. 

Instellingen van mijn R6 met RF 70-200 L 4.0 (Ik begon met de RF24-105 L 4.0 maar vond de rijder te ver weg staan)

Stand M, 1/1600 (en 2000e) en diafragma 7.1 en ISO 100. Ook stand TV met snelheid 1/60e voor de Panning uitgeprobeerd. 
Het tracken van de motoren pakte de camera goed op, met toch een aantal scherpe platjes met een onscherpe motor. 

150522NR17.JPG

150522NR17_1.JPG

150522NR203_zwaai_1.JPG

150522NR276.JPG

150522NR276_1.JPG

150522NR851.JPG

150522NR9_1.JPG

150522NR120.JPG

150522NR25_1.JPG

150522NR71_NR129_panorama.JPG

150522Helm.JPG

aangepast door Bladehans60
  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bewegende auto kon erger hoor. ?

Ziet er al goed uit. 

De kunst is om goed met de auto mee te bewegen met camera ?en oefenen oefenen oefenen 

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, rptonia zei:

heeeeel erg mooi en gaaf.Met beweging op de foto zetten kom ik nog niet zo ver...

de achtergrond goed lukt aardig..

maar de bewegende auto scherp  even nog geen idee..

 

Pannen is ook wel een van de moeilijkste dingen om te doen en dan ben je hiermee toch al best aardig op weg!

Bij de trein had ik een nog net wat langere sluitertijd gepakt zodat je de vorm van de trein wat minder ziet en nog wat meer beweging 

Wel heel leuk om te doen!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze foto staat de fotograaf achter een hek. Ik ben een paar jaar terug op station Koog aan de Zaan op het einde van het perron met mijn rug tegen een hekje gaan zitten, vlak aan de rand van het perron. Ik wil iedereen waarschuwen zeker een meter ruimte van het spoor te houden. De zuiging van de intercity is groot. 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Bladehans60 zei:

Op deze foto staat de fotograaf achter een hek. Ik ben een paar jaar terug op station Koog aan de Zaan op het einde van het perron met mijn rug tegen een hekje gaan zitten, vlak aan de rand van het perron. Ik wil iedereen waarschuwen zeker een meter ruimte van het spoor te houden. De zuiging van de intercity is groot. 

Heb ooit perrons moeten inmeten voor werk, daarbij moesten wij 4 meter vanaf het hart van het spoor aanhouden als veilige afstand ( toch apart dat je als reiziger die ene witte tegel op 0,5m aan mag houden) Ik zou niemand aanraden om achter hekjes te kruipen, ze staan er echt niet voor niks ! Bij deze foto was het misschien wel mogelijk geweest om over het hek de foto te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...