Ga naar inhoud

Nabewerken met (teken)tablet


vBartheld

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Voor mijn nabewerking gebruik ik Lightroom en Photoshop op een laptop met muis en een Loupdeck+ Nu ben ik aan het oriënteren of ik misschien wil gaan werken met een laptop in tabletvorm (een Surface Pro 9 of iets dergelijks) of met een tekentablet, gekoppeld aan mijn laptop. 

 

Beide hebben voordelen. De Surface kan ik vanuit mijn luie stoel gebruiken, onder mijn comfortabele dekentje, maar is niet goedkoop. 
Een tekentablet moet aan mijn laptop gekoppeld zijn (op zolder), maar kan ik naast mijn loupdeck gebruiken en is goedkoper.

 

Keuzestress! Hebben jullie ervaring met het gebruik van (een van) deze apparaten voor nabewerking?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat meer te denken aan echt een vergelijking tussen een stand-alone tablet met de volledige functionaliteit van een laptop, maar dus met een touchscreen en pen, en een gewone laptop met extern tekentablet.

Hoewel dat in je linkje niet vergeleken wordt, haal ik wel een globale -dit is voor iedereen verschillend- houding uit de posts. Als dat zo is en niemand ervaring heeft met deze twee manieren van bewerken, mag hier wel een slotje op ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...