Ga naar inhoud

Loupedeck+


afmbeker

Aanbevolen berichten

Hallo forum leden.

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen met de Loupedeck+ werken en wat jullie er van vinden.

Ik heb de Loupedeck+ nu ongeveer 1/2 jaar in mijn bezit, en vindt het dan ook een super aanvulling op mijn uitrusting.

Het werk super snel en erg goed. Ben er zeker nog niet achter wat er allemaal mogelijk is met de Loupedeck, en ben dan ook erg benieuwd naar jullie ervaring.

 

met vriendelijke groeten,

Alfred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk toch liefst gewoon met de muis, werk door de week met autocad ook met de muis dus ik ben er best handig ik (al zeg ik het zelf) heb een tijdje geleden zon tablet en pen geprobeerd maar dat was niet mijn ding, zo'n loupedeck zei ik ook niet echt heil in, maar ieder zijn ding he! Misschien dat reacties hier me op andere gedachten kunnen brengen ...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik zou er ook wel een willen. Maar dan voor meer programma's dan alleen Lightroom. Maar dan kom je al snel terecht op de Loupedeck CT. Toch wel een duur apparaatje :-).
Ik lees op internet ook erg wisselende reacties op de software. De een is laaiend enthousiast, de ander kan er totaal niet mee worden ...!?

Kortom, wat is wijsheid? Ik zit nu nog vooral als een kat uit de boom te kijken ?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de één er niet mee overweg kan en de ander het geweldig vindt, is er maar één oplossing: kijken of je 'm ergens uit kan proberen. Want niemand kan jou vertellen hoe jij het zult vinden...

Persoonlijk heb ik er geen behoefte aan, maar zou er wellicht anders over denken als ik dagelijks een boel foto's moest bewerken (om over video maar te zwijgen). Aan de andere kant: als je het vaak doet, worden die muishandelingen ook routine

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-9-2022 om 18:17, TWvU zei:

. De een is laaiend enthousiast, de ander kan er totaal niet mee worden ...!?

Kortom, wat is wijsheid? Ik zit nu nog vooral als een kat uit de boom te kijken ?

Dat heb je met alles toch. 

De een is laaiend over een WACOM. ik ook !

De ander kan er 3 keer niks mee......

 

 

Eentje huren en proberen? Voor die paar euro per dag. ??

  • Like 4

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb sinds twee dagen de Loupedeck CT. Gisteren zag ik ff door de bomen het bos niet meer. Maar m.b.v youtube heb ik meer inzicht gekregen. Ik ben positief over de mogelijkheden. Zo heb ik op de 8 ronde knoppen, nog niet allemaal in gebruik, de mogelijkheid om Windows programma's, zoals Verkenner, DeepSkyStacker of de printer/scanner te starten. Eigenlijk alle programma's die op de computer kan openen. Zoals @afmbeker zegt, ff wennen maar daarna handig en snel. Ik vond de prijs t.o.v. de mogelijkheden acceptabel. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En 24 uur later stuur ik hem terug naar cameraNu...........😟

Nadat ik de setup voor het starten van applicaties afgerond had kwam ik bij de vooringestelde Photoshop faciliteiten. 

Ik gebruikte daar het Photoshop profiel voor (alleen zo kon je de verschillende gereedschappen gebruiken) en een workspace 'gereedschappen'. 
Het instellen van de 'kleuren mixer' (Camera Raw/LRC faciliteit) was een klus maar het werkte, althans met schokken. Elk klikje met een draaiknop toonde om en om de kleurenmixer en het scherm er achter. De fotokleuren veranderde wel maar het was een soort stroboscoop effect. De kleurenmixer met de muis bedienen vond ik ergerlijk, daarom wilde ik een draaiknop bediening. In de YouTube filmpjes zie je dat het goed werkt totdat je er zelf ervaring mee opdoet. Gisteren dacht ik er heel positief over.

Een tweede issue deed zich ook voor als ik Photoshop startte. Dan toonde hij de vooringestelde gereedschappen onder het profiel "Photoshop" en de "Main workspace". Maar als ik een eigen workspace wilde gebruiken dan moest ik weer nieuwe pagina's vullen met gereedschappen en toepassingen die uit het workspace menu kwamen. En daar ontbrak het nodige aan. (Bijv de kwasten en filters). 

Het derde issue is dat als je de pc start de Loupedeck de iconen van profiel 'Windows default' toont. Vanuit de loupedeck kom je niet in een ander profiel. Je moet dan de software van Loupedeck starten en een ander profiel aanklikken. De loupedeck toont dan de iconen. So far so good..... maar dan druk je op het icoon van Adobe Bridge, welke snel opstart, maar de iconen op de loupedeck zijn nu die van de profiel "Windows default". Terug naar de software van Loupedeck en weer het juiste profiel, nl. Photoshop, gekozen. Vervolgens draai ik een knop en Loupedeck toont het bekende start profiel. 

Zoals @ko3ntje al zei, eentje huren voor een paar euro, geeft je ff de mogelijkheid om zelf te ervaren hoe het werkt. En misschien is de software meer op de MAC toegeschreven. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...