Ga naar inhoud

Wat is een goede betaalbare fotoprinter?


Janni

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Na 30 jaar tal van printers te hebben versleten, ben ik van mening hoe goedkoper de printer hoe hoger het inkt verbruik. Foto's printen doe ik niet meer, maar laat ze printen. Heb nu een Canon G3000 met inktflessen, wat de kosten ook laat dalen. Gebruik het apparaat voor verschillende doeleinden, tekst , foto, grafiek enz. Wil je goede kleurenfoto's verkrijgen, zou ik niet met een goedkope printer in zee gaan. Goedkoop is duurkoop. Nadeel van een betere is er hangt een prijskaartje aan. 100 euro is iets aan de lage kant.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat je met een printer van 100 € een aanvaardbare fotoprint (op een redelijk groot formaat = A4 of groter) kunt verwachten. Als je een echte fotoprinter wil kopen, voor kwalitatieve afdrukken, zul je eerder naar een vijfvoudig of hoger bedrag moeten uitkijken.  't Is maar wat je er mee wil doen (formaat, fotokwaliteit, doel, enz.).

  • Like 1

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de prints, A5 maar ook A4, die er uit rollen best wel mooi. Dit is dan om thuis op te hangen of aan familie/vrienden kado te doen.

Om tussen de vijf en zeven honderd euro uit te geven voor een printer, met acht tot tien cartridges, die ik ongeveer 30 keer gebruik in een jaar. Dat vind ik teveel geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kijk niet alleen naar de prijs van de printer, maar ook naar die van de inktcartridges. Vaak kost een set cartridges snel een derde van de prijs van de printer.

Wij printen zo weinig, dat we inmiddels besloten hebben voor eenvoudige prints gewoon naar de bibliotheek of de albert heijn te gaan. En moet het goed zijn, voor een fotoalbum of een foto aan de muur, dan gaan we naar een foto-afdrukservice.

aangepast door PeterKosterHT
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van mening dat als je een printer zoekt die goede kwaliteit print, het vaak een gevalletje 'goedkoop is duurkoop' is. 

Ik heb zelf gekozen voor de Epson et8500, ligt helaas wel wat boven je budget van €100,-, maar print erg mooi. Op dit moment heeft hij geen moeite om papier tot 320g/m2 te printen, wat hem ook erg fijn maakt om knip- en knutselbladen ed. voor mijn kinderen te printen ? Ik ken mijzelf, als ik voor een goedkope printer gegaan zou zijn, zou ik mij gaan irriteren als hij net niet doet wat ik wil, op de manier waarop ik dat wil 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...