Ga naar inhoud

Zoom.nl zoekt tester: Nikon Z fc


hanskl

Aanbevolen berichten

Zoom.nl zoekt voor komende editie van Zoom.nl magazine een tester voor de Nikon Z fc. 

Wil jij deze camera binnenkort voor ons testen en er een review over schrijven? Geef je dan nu op door onder dit topic te reageren!

 

Deze retro DX systeemcamera is gebaseerd op de iconische Nikon FM2 SLR uit 1982. Lees meer over deze camera op: https://www.zoomacademy.nl/blog/nikon-z-fc-compact-en-retro/.

1202913347_nikonzfc.thumb.png.7e7a6b9b35c07bc81f63145639c3caff.png

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

En of ik dit zie zitten. Ik heb tot dusver nog nooit iets mogen doen voor zoom (helaas) maar wellicht is dit een mooie kans en mooi toestel om eens te mogen reviewen.

Indien er iemand gekozen ga ik er vanuit dat we wel horen waar het allemaal aan moet voldoen of wat we moeten testen..... 

 

Spannend. ??

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michelle In de kijker en vastgeprikt dit topic
  • Michelle prikte dit topic los

Jaaaa ik wil! Ik fotografeer van alles maar van binnen ben ik echt een documentaire fotograaf. Ik leg zelf dingen vast van zoontje en mij. Vandaag hebben we zelf handzeep gemaakt. Aangezien we met zijn 2e zijn, er geen andere fotograaf in de buurt is en de telefoon kwaliteit belabbert is, gebruik ik mijn Canon RP. Maar ik ben zoooooo benieuwd naar Nikon. Ik word helemaal enthousiast van deze camera. 

 

inbound4124707607939247608.jpg

aangepast door Joyci3j
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hans,

Natuurlijk zie ik dit zitten! Zijn oudere analoge broertje was de eerste camera waarmee ik foto's trok. Mijn vader was er in het begin niet zo happig op gezien foto's ontwikkelen aan de dure kant was, maar na enkele zeer geslaagde foto's vroeg hij me plots meer om foto's te maken. Een stukje nostalgie in een modern jasje zou ik dus zeer graag uitgebreid willen testen. 

Groetjes,

 

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hans

Graag zou ik deze willen proberen. Ik fotografeer nu met de Nikon D7500. Waarmee ik met een fotowedstrijd, een Sony systeemcamera  gewonnen heb, maar ik er echt niet mee kan werken. Hij is te traag voor me bij snelheid of iets gaat er niet goed.
Ik zou deze graag eens willen testen voor jullie. Zo benieuwd hoe deze systeemcamera dan functioneert en in de hand ligt en voelt.
 

Gr Cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hans,

dat zou fantastisch zijn. Hij staat al op mijn verlanglijstje om "prive" aan te schaffen. 

Hij ziet er zo stijlvol uit en ik ben ontzettend benieuwd of hij dezelfde vertrouwde "feeling" heeft als zijn broer de Nikon Z6II, die ik zakelijk gebruik.

Ik zou deze met liefde testen tijdens onze vele tripjes in onze T3 bus. Als hij lief is, mag hij zelfs mee naar Noorwegen deze zomer ;-).

Ik hoor het graag ;-).

 

Fotogenieke groet, 

Nathalie den Besten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat wil ik wel hoor. Leuke mogelijkheid om de Nikon Z fc eens aan de tand te voelen en de bevindingen te delen. Heb binnenkort nog wat shoots in het vooruitzicht en een Fine Art workshop. Ik hoor het wel als ik word uitgekozen dan kan ik wat meer info geven over wat voor soort fotografie ik zoal doe.
Kijk intussen gerust op mijn website www.aquarius-fotografie.nl
Groetjes,

Bennie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat waanzinnig , ik zou deze camera zeker willen testen.

ik fotografeer momenteel voor m’n werk met de Sony a7 III systeem camera en ik had deze nikon al op het oog om deze privé te gaan gebruiken voor mijn gezin.

want als fotograaf kun je niet met telefoon foto’s aan komen.

en wat hou ik van mooie plaatjes vast te leggen van alles om ons heen. Eind maart een weekendje naar bosrijk en eind april naar Disney dus perfecte mooie momenten in verschillende settings om deze prachtige camera te mogen testen en beoordelen 

FAC88FC6-0445-47BC-AF0C-552EE427153A.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ZOOM,

Als oud Nikon gebruiker lijkt het mij interessant om deze camera te testen. De komende twee maanden heb ik tijd genoeg om erop uit te gaan. Ik moet veel wandelen en ben enthousiast natuur- en straatfotograaf. De Nikon Z fc wordt genoemd als potentiele camera voor straatfotografie. Ik zou deze camera wel willen vergelijken met de Sony A6000 die ik voor straatfotografie gebruik. En eerlijkheidshalve is dit model gelijk aan de analoge Nikon die ik vroeger gebruikte. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, als gepassioneerd hobby fotograaf zou ik het een uitdaging vinden dit toestel te mogen testen. Zelf fotografeer ik meestal met de Nikon Z7 en Leica. Vroeger ik ik nog een tijdje met Fuji medium formaat gewerkt, onlangs een maand de Sigma fp getest. Mijn voorkeur gaat vooral uit naar reis, straat, portret en landschap. Om een idee van mijn fotografie te krijgen kan de foto’s in mijn Zoom galerij te bekijken en/of op mijn website www.kurtcoppe-photography.com. Ik kijk er alvast naar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fotografeer momenteel met een dslr, ben erg benieuwd wat een systeemcamera mij zou kunnen bieden en in de review kan ik hierdoor de vergelijking maken.

ik maak momenteel gebruik van een Nikon D750. Het merk is mij dus al bekend en dat zorgt er voor dat ik snel van start kan om foto’s te gaan maken. Wat mij tof lijkt om te doen is met 2 verschillende systemen met zelfde instellingen een foto te maken en deze naast elkaar te leggen.

 

aangepast door Endstraphoto
Foto toonde niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Ik open mijn mail en zie deze kans voorbij komen. Die wil ik zeker niet laten gaan. Fotografeer nu sinds ruim een jaar. Heb al zoveel geleerd. Ik ben begonnen met een Nikon D5300 en nu een Nikon D500. Maar zo'n systeemcamera zou ik eens heel graag willen uitproberen. Dat wordt toch de volgende stap. En dan zou ik graag willen weten of die de moeite waard is om mijn lenzen om te gaan ruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag,

Graag wil ik meedoen aan de gebruikersreview van de Nikon Z fc. Lijkt me een leuke uitdaging. Ik heb een NIkon D7000 en D5600 en dan zou een kennismaking met een systeemcamera op deze manier een mooie kans zijn. De meeste systeemcamera's hebben een stevige prijs, maar deze Nikon Z fc vind ik een schappelijke aanschafpris hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heel graag ben ik kandidaat om dit toestel te testen. Ik fotografeer al 30 jaar met Nikon (van het analoge tijdperk dus ? ).

Van de FE over de F801 de D5000 ,D7200 en nu de D7500. ik heb al enkele keren in de fotowinkel gestaan en hem even in de hand genomen maar nog niet getest. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van body en kwaliteit van beelden tov de spiegelreflex.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hanski,

Ik meld mij graag aan om deze camera te testen. Ik fotografeer vaak amateurtoneel en sta dus vaak in het donker en tussen publiek. Dan is de sluiter van mijn camera vaak erg storend. Deze camera zou - als ik het allemaal goed begrepen heb van reviews van andere Z-modellen - geruisloos moeten kunnen werken. Daarnaast is natuurlijk het ruisniveau van deze camera bij weinig licht erg interessant voor mij. Met filmen heb ik minder, maar voor het testen daarvan stap ik daar wel overheen. verder ben ik natuurlijk geïnteresseerd in de eisen waaraan de test moet voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • hanskl sloot dit topic
  • ko3ntje haalde dit topic uit de spotlight
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...