Ga naar inhoud

SD-kaart


HJS1964

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Gisteren heb ik enkele foto's in Utrecht gemaakt; 's avonds wil ik deze overzetten van de SD-kaart naar mijn laptop, maar geen van de die dag gemaakte foto's is zichtbaar. Wel via de camera zelf, op het lcd-schermpje.

Uit de laptop, weer erin, niks. Kaartje in de camera; camera verbonden met laptop, niks.

Niet dat het bijzondere foto's waren, maar ik vraag me af wat het probleem kan zijn.

Iemand?

Hartelijke groet, Heinz

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ko3ntje zei:

@HJS1964trouwens stel je gerust ook nog even ff voor he voor je begint met posten.. ?

Of heb ik iets gemist. ☺️?

Ehhhh, neem me niet kwalijk, dat is me dan ontschoten, ben al zo lang lid bij Zoom en post nu voor het eerst iets in een forum :classic_blush:. In de rubriek "ff voorstellen" dan maar?

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees je ze uit in Windows of Mac? Is het juiste programma gekoppeld aan JPG of RAW?

 

Processor TruePic IX
Beeldratio  3:2, 3:4, 4:3, 6:6, 16:9
Beeldstabilisatie  
Panoramafunctie   
Autofocus   
Lensmount  Micro Four Thirds
RAW   
Bestandsformaat  JPG, RAW, JPG + RAW
360 graden   
Maximale beelden per seconde 30
Inclusief objectief  
Geschikt voor vloggen

 

aangepast door Bladehans60
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, HJS1964 zei:

Ehhhh, neem me niet kwalijk, dat is me dan ontschoten, ben al zo lang lid bij Zoom en post nu voor het eerst iets in een forum :classic_blush:. In de rubriek "ff voorstellen" dan maar?

Dat is een idee, dit forum bestaat nog maar kort. Als je op Zoom een mooie profielpagina hebt, kun  je daar ook naar verwijzen in een link in je sig.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Bladehans60 zei:

Lees je ze uit in Windows of Mac? Is het juiste programma gekoppeld aan JPG of RAW?

 

Processor TruePic IX
Beeldratio  3:2, 3:4, 4:3, 6:6, 16:9
Beeldstabilisatie  
Panoramafunctie   
Autofocus   
Lensmount  Micro Four Thirds
RAW   
Bestandsformaat  JPG, RAW, JPG + RAW
360 graden   
Maximale beelden per seconde 30
Inclusief objectief  
Geschikt voor vloggen

 

Ik werk in Windows 11. Maak altijd eerst een map aan op mijn externe harde schijf. Dan kopieer ik de laatst genomen foto's naar de betreffende map. Dit ging tot op heden prima, totdat de laatste genomen foto's niet meer zichtbaar waren in Win 11

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, vBartheld zei:

Daarnaast zou het niet herkennen van een bestandsformaat er niet voor moeten zorgen dat de foto's onzichtbaar zijn. 

 

Even lomp nadenken, zijn ze niet verborgen? Als in 'verborgen items weergeven' even aanzetten. Ik denk maar even hardop

Dankjewel, maar daar heb ik ook al naar gekeken. Ik neig eerder naar een "datum-dingetje", omdat de foto's van 2022 wel zichtbaar zijn en van 2023 geen enkele. Hoewel ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

Zo maar een gedachte: als je je kaartje in je camera laat zitten en je verbindt die met een usb-kabel met je laptop, ziet windows je foto's dan wel?

Lees eerste post even,  dat heeft ie al geprobeerd. 

 

At TS, heb je al met een externe cardreader geprobeerd?

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag het kaartje geformatteerd; de foto's die erop stonden waren reeds weggeschreven naar mijn externe harde schijf. Op hoofd van zegen gaan fotograferen in de sneeuw. Alle nieuwe foto's stonden erop.

Het zal wel altijd een mysterie blijven, maar echt vertrouwen doe ik dat kaartje niet meer, dus ik ga een nieuw bestellen.

Bedankt voor jullie meedenken en reacties! Wordt zeer gewaardeerd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...