Ga naar inhoud

Inruil objectieven verstandig ja of nee


Cimba

Aanbevolen berichten

Wellicht niet helemaal voor deze groep maar ik stel toch de vraag: ik ben sinds kort in het bezit van R6 MarkII en de volgende objectieven: Sigma 24-70 2.8 , Sigma 70-200 en Canon 100-400 IS II. Zou het verstandig zijn om de 2 Sigma's in te ruilen voor een Canon RF 24-105 4.0? Ik weet

dat 2.8 beter functioneert mbt lichtomstandigheden , maar wat ik begrijp is dat de RF met R6 niet zo veel inlevert tov de 2.8 lenzen. Bedankt alvast voor jullie reactie/advies/mening.

aangepast door Cimba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk te zeggen zo. Ik weet niet wat jij vooral fotografeert. Zo staat de camera bij mij b.v. standaard ingesteld op f 2.8 en komt daar heel weinig vanaf (concertfotografie). Ook zou ik de 70-200 niet willen missen. Als beide Sigma objectieven goed functioneren met de adapter zou ik het dus niet doen. Maar dat kan voor jouw heel anders liggen als je b.v. zelden op F2.8 fotografeert en het stuk tussen 105 mm en 200 mm wat je mist met de 70-200 kan opvangen met de 100-400 i.c.m. het diafragma F 4.5 op 100 mm en kleiner als je inzoomt.

  • Like 1

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...