Ga naar inhoud

Advies over een nieuw objectief


heidipeter1

Aanbevolen berichten

Ik wil voor mijn Canon EOS 850d een nieuw objectief kopen. Dit is vooral voor onze vakantie naar USA. We gaan diverse steden bezoeken (oa Nashville, Memphis, New Orleans). Dan hoef ik niet de hele vakantie met een redelijk groot objectief rond te lopen ? Ik ben in het bezit van een Tamron 18-400mm F/3.5-6.3.
Kunnen jullie mij adviseren in mijn zoektocht?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je zoal fotograferen? Instinctief ben ik geneigd te zeggen dat 400 mm in de stad inderdaad wat veel is, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als je aan straatfotografie doet of details van mooie gebouwen (om maar een paar dwarsstraten te noemen) vast wil leggen kan een leuke tele toch best van pas komen. Je kunt natuurlijk een leuke 24-70 kopen, zul je net zien dat je een paar onderwerpen treft waar je graag 300 voor gehad had. NU kun je in Amerika natuurlijk altijd nog een extra lens voor je Canon kopen (geen idee van de prijzen daar), maar vermoedelijk gebruik je je tijd daar liever om mooie dingen te bekijken en gezellige dingen te doen.

En is die  18-400 nu echt zo onhandig groot? Neem een fototas/rugzakje voor een fractie van het geld dat een nieuw objectief kost. Tip: neem zo'n swingbag. Die hoef je niet helemaal af te doen. Gewoon één gesp los, je swingt 'm naar je buik en je pakt je camera er van bovenaf uit. Heb ik ook, werkt geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net wat gereisd, ten dele op de motor, door noordelijk deel van Vietnam inclusief paar dagen Hanoi. Aan objectieven had ik bij me, full frame, 16mm f2.8, 24-105mm f/4.0 en 70-200mm f/4.0. Om een lang verhaal kort te maken, bijna alles met de 24-105mm gedaan. Mijn advies voor steden/straat fotografie luidt dan ook 24-105 mm.  Omgerekend naar APS-C 16-70mmm. Die 70mm is fijn als je graag portretten schiet.

  • Like 2

Straatfotografie & workshops studio met continulicht: www.annohuidekoper.nl

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...