Ga naar inhoud

Ik wil een stapje verder.


Alyssa2014

Aanbevolen berichten

Dag fotografen en foto liefhebbers.

7 jaar geleden heb ik voor de fun een Canon EOS 1300 D gekocht, zo kon ik mijn kinderen leuk op de foto zetten. Ik heb een workshop gevolgd en bewerk wat in Lightroom.
Nu wil ik eigenlijk een andere camera aanschaffen. Ik heb een kinderopvang dus het zal voornamelijk portret fotografie zijn. Ik zou langzamerhand wel iets professioneler willen worden. Ik heb nu een spiegelreflex camera en zou wel willen overstappen naar een systeemcamera. Ik heb een budget van zon 1500 incl lens.
Is dat haalbaar? Of beter nog even doorsparen?

 

Heel erg bedankt voor het meedenken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Professioneler wordt je niet met een "nieuw materiaal"

Ik heb een budget van zon 1500 incl lens.

Is dat haalbaar?
in mijn ogen niet

Of beter nog even doorsparen?
als "haalbaar" als nee komt, dan blijft er weinig over om door te sparen


en ja je zult jezelf eerst zelf de benodigde vragen moeten stellen
- welk objectieven wil ik gaan gebruiken (wat kost dat dan)
- wat moet ik aan accessoires aanschaffen (batterijen,  geheugenkaart, flitser, draadontspanner e.d. en wat kost dat dan)
- wil ik werkelijk wel een systeemcamera of is een DSLR (bv 5D m IV) ook een "verbetering"  
- wil ik FullFrame of Crop
- blijf ik bij Canon of switch ik naar Sony, Nikon, Fujifilm 

 

aangepast door in2lapland
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Alyssa2014 zei:

Dag fotografen en foto liefhebbers.

7 jaar geleden heb ik voor de fun een Canon EOS 1300 D gekocht, zo kon ik mijn kinderen leuk op de foto zetten. Ik heb een workshop gevolgd en bewerk wat in Lightroom.
Nu wil ik eigenlijk een andere camera aanschaffen. Ik heb een kinderopvang dus het zal voornamelijk portret fotografie zijn. Ik zou langzamerhand wel iets professioneler willen worden. Ik heb nu een spiegelreflex camera en zou wel willen overstappen naar een systeemcamera. Ik heb een budget van zon 1500 incl lens.
Is dat haalbaar? Of beter nog even doorsparen?

 

Heel erg bedankt voor het meedenken 🙂 

Hi Alyssa, wat dacht je van een 2e hands Canon R6 ( Tweedehands systeemcamera's (kamera-express.nl) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ogen is het zeker wel haalbaar helemaal als je ook 2e hands wilt meetellen, maar ik sluit me wel aan bij het advies van Peter. Wat mis je op je huidige camera of wil je gewoon een upgrade omdat die al 7 jaar is (op zich kan ie nog prima mee als ik de specs bekijk) en waarom zou je dan naar systeemcamera willen waarmee je toch met jouw budget veel minder ver komt dan bij een andere spiegelreflex. Goed glas is belangrijker dan de camera, zeker tegenwoordig, meer pixels hebben we ook niet meer nodig (dat was vroeger nog interessant maar alles boven de 10 is meer dan voldoende, zeker vaar FB en kornuiten) camera's worden dan ook eerder uitgerust met andere snufjes maar heb je die ook perse nodig? En let wel, je betaald wel voor die snufjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een fotograaf kan met elke camera een goede foto maken, met een "professionele" camera word het wel wat makkelijker omdat dan makkelijker in te stellen is(als je tenminste weet waarvoor de knopjes voor dienen). Voor €1500 zou je een tweedehands camera met lens kunnen krijgen, een nieuwe lijkt me lastig. Ik zou eerst kijken wat je mist aan je huidige camera en eventueel door sparen voordat je een andere camera neemt. Persoonlijk zou ik dan ook bij de huidige cameramerk blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...