Ga naar inhoud

Canon EOS 6D Mark ii - Auto focus bracketing


Angelo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb een Canon EOS 6D Mark ii camera. Nu zitten er als ik het goed begrijp twee functies op namelijk auto exposure bracketing en auto focus bracketing.

De auto focus bracketing optie zou bij het maken van macro fotografie handig zijn om details vast te leggen in verband met het kleine diafragma. Hij doet dan zelf enkele foto's maken met een net iets andere focus die je dan vervolgens kunt stacken.

Ik ben nu inmiddels al een week bezig om focus bracketing werkend te krijgen maar ik kom er maar niet uit. Op filmpjes zie je dat mensen in het camera menu simpelweg "focus bracketing" aanzetten, maar ik heb hier nergens een optie voor.

Heeft iemand op dit forum toevallig ervaring en zou je heel alstublieft een stap-voor-stap uitleg kunnen geven over hoe ik het kan activeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, in2lapland zei:

Raadpleeg je handleiding eens.... blz 247 Bracketing met automatische belichting (AEB)

Dankjewel voor je reactie in2lapland. klopt met de handleiding, maar dat is exposure bracketing, geen focus bracketing, of begrijp ik het nu verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe Canon camera's uit R serie kunnen intern stacken als mogelijkheid hebben. 

Op YouTube vond ik deze video. De losse foto's (het aantal en scherptestappen geef je in de camera mee) zijn met behulp van software achteraf te stacken. Kom hier verder mee?

Oei, te laat gezien. Dit is een M type camera. Angelo heeft een D type. Excuus.

 

 

aangepast door Gietjedo
Aanvulling die correctie inhoudt.

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...