Ga naar inhoud

Cactus met studioflits iemand al geprobeerd?


Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier toevallig al eens ooit geprobeerd de triggers van cactus (type V5) te gebruiken met studioflitsers?

Ik heb zo'n set, met reportageflitsers werken ze prima, en er zitten kabeltjes bij dus in principe zou je denken dat het moet kunnen ... ik heb de set 2e hands gekocht zat geen doos of handleiding meer bij, op internet een handleiding gevonden maar die meld enkel wat type reportageflitsers waar het NIET compatible mee is en niks over compatibiliteit met studio flitsers enkel dat je die met de kabel moet aansluiten (duh!)  Iemand ervaringsdeskundige op dit vlak?

image.png.82c31eba38b030d96702b397bd9d57dc.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wat is nu precies je vraag?
Studioflitsers hebben aansluitingen voor sync-kabels, 3,5 mm of 6,3 mm. Er zijn ook verloopstekkers in de accessoires.
Je sluit één Cactus met kabel aan op de studioflitser en de andere op de flitsschoen van de camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-2-2024 om 00:05, PeterKosterHT zei:

Die camera's die niet compatibel zijn, zijn van Sony en voorloper Minolta. Jouw Canon zou het gewoon moeten doen, lijkt me. Aan de ene kant een kabel tussen camera en cactus, aan de andere kant één tussen cactus en flitser. Heb je het al gewoon uitgeprobeerd?

Ik heb gezien dat (sommige) studioflitsers van Godox helemaal geen aansluiting hebben voor een kabeltje daar zit de onvanger ingebouwd dus daarmee gaat het niet werken, omdat er in de handleiding wel reportageflitsers worden genoemd welke NIET werken met dit systeem vroeg ik me af of dit dan ook niet geldt voor studioflitsers. En nee ik heb het nog niet geprobeerd maar ik wil een studioflitser (op accu) gaan aanschaffen en wil daarvoor weten of het werkt zodat ik studio en reportageflitsers gecombineerd kan gebruiken met de cactus ... maar als ik jullie reacties zie denk ik dat ik met m'n setje naar de winkel moet om het te proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Godox AD 400 en Rollei Freeze 4S hebben sync-aansluitingen.
Je kunt op internet zoeken naar foto's en datasheets.
Je kunt ze gebruiken voor eenvoudige bediening, alleen voor TTL of HSS heb je de specifieke triggers van de fabrikant nodig.

Het kan ook mogelijk zijn om het systeem te triggern met een fotocel als de omgeving niet te helder is.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...