Ga naar inhoud

Sony A68 behouden of nieuwe camera? En nog meer vragen :)


Zoem

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ooit ben ik met een Sony spiegelreflex begonnen. De eerste ging stuk en vanwege de lenzen die ik al in huis had ben ik in 2018 opnieuw voor een Sony DSLR gegaan, namelijk de A68.

Voorheen was het een vakantiehobby en maakte ik hier en daar wat kiekjes voor mijn werk. Nu wil ik graag natuurfotografie oppakken. Van paard tot mus en van uitgestrekt bos tot madelief, ik wil het allemaal leren. Daarnaast wil ik ook wat professioneler gaan fotograferen voor mijn werk (bedrijfsfotografie en evenementen). Ik ben semi-beginner en wil de (semi-)professionele kant op.

Nu was ik in eerste instantie op zoek naar een mooie nieuwe lens voor mijn Sony A68 met A-mount, maar het aanbod is erg schaars geworden! Daarom ben ik in dubio: ga ik nog geld steken in nieuwe lenzen voor mijn 6 jaar oude Sony spiegelreflex? Of kan ik beter een nieuwe camera aanschaffen met een veel groter aanbod aan lenzen? En wordt dat dan een spiegelreflex of toch een systeemcamera?

Hier zitten gelukkig een heleboel mensen met veel verstand van zaken. Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken. Alvast hartelijk bedankt.

P.S.: de camera/body is het begin, wellicht stel ik later nog eens een vraag over lenzen enzo. 🙂

aangepast door Zoem
Link naar reactie
Delen op andere sites

de camera/body is het begin

in mijn ogen verkeerde weg 

Principieel kijk je eerst naar:
1. wat wil ik fotografisch gaan vastleggen en met welke visie
2. welke objectieven passen daarbij
3. welke accessoires denk ik nodig te hebben
4. welke body past daar dan bij

bij stap 4 zal je - heb ik zo mijn vermoedens - waarschijnlijk uitkomen op een systeem camera.




 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, in2lapland zei:

de camera/body is het begin

in mijn ogen verkeerde weg 

Principieel kijk je eerst naar: