Ga naar inhoud

Zoom laat je hannesen... (fotografie door een ruit)


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Merkwaardige passage in artikel op Zoom.nl over fotografie onderweg. Als je door een auto- of busruit fotografeert en je kunt je lens niet plat tegen de ruit drukken, zou je moeten gaan hannesen met een doek om weerspiegelingen te voorkomen. Volgens mij is ie simpeler: koop voor een habbekrats een rubberen zonnekap en zet die op je lens. Dan kun je je camera zo schuin houden als je wilt. Of zie ik wat over het hoofd?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je over het hoofd ziet is dat ik niet voor elke situatie (en zeker niet voor 1 die heel zelden voorkomt) een accessoire koop en bij me heb.

Maar misschien hadden ze het wel even moeten melden voor het geval je het regelmatig overkomt.😉

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2024 om 23:47, PeterKosterHT zei:

Merkwaardige passage in artikel op Zoom.nl over fotografie onderweg. Als je door een auto- of busruit fotografeert en je kunt je lens niet plat tegen de ruit drukken, zou je moeten gaan hannesen met een doek om weerspiegelingen te voorkomen. Volgens mij is ie simpeler: koop voor een habbekrats een rubberen zonnekap en zet die op je lens. Dan kun je je camera zo schuin houden als je wilt. Of zie ik wat over het hoofd?

Vermoed wel dat je, doordat je je camera iets schuin houdt, je met de rubberen zonnekap wat vignettering gaat krijgen (langs één kant), maar mits wat croppen is dat weg te klonen en dus niet altijd heel erg (?).

  • Like 3

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...