Ga naar inhoud

Green screen


ko3ntje

Aanbevolen berichten

Iemand evaring met een green screen? 

Mijn zoontje is wel van het vloggen en foto's maken (super leuk natuurlijk) nu heeft die iets ontdekt om te kunnen doen alsof je heel ergens anders bent. Middels een welbekende  groene doek. 

Aangezien hij nog niet echt van de foto programma's is. Is er wellcht ook iets van een app waar je dit mee kan doen? ??

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n groen scherm zorg je dat je de achtergrond makkelijk selecteert, zodat je die in een willekeurig bewerkingsprogramma makkelijk weg kunt snijden. Daarna kopieer je het onderwerp en plak je dat op een andere achtergrond. Tegenwoordig kan een proggie als photoshop ook zelf onderwerpen dan wel achtergronden selecteren, maar dat werkt in mijn beleving nog lang niet feilloos. Al gaat het redelijk goed als je zorgt dat je hele onderwerp een flink contract met de achtergrond heeft.

Het verschil tussen programma en een app ontgaat me eerlijk gezegd: windows noemt programma's tegenwoordig ook apps. Als je een app voor mobieltje/tablet bedoelt (dat zijn  natuurlijk ook gewoon programma's, dan zou je kunnen kijken wat snapseed voor mogelijkheden heeft. Ik heb daar ooit een cursus in gehad, het kan veel, maar ik heb geen tablet en vond foto's bewerken op een mobieltgje gtoch echt te veel gepriegel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt tegenwoordig heet het in windows ook Apps.  nee ik bedoelde nog (ik stam uit de tijd haha) dat apps op mobiele apparaten staan ?
pc en photoshop etc snap ik.

maar aangezien mijn zoontje soms een hele middag vlogt en fotos maakt krijg ik een dagtaak aan dit allemaal achteraf maken op de pc.

ik weet namelijk dat er apps zijn (mobiele apps ? ) voor dit te doen. maar werkt allemaal net niet echt.

 

 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...