Ga naar inhoud

Apparatuur kopen in het buitenland?


JNU

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

ik zit hier in Nederland maar te wachten tot de Laowa 6mm f2 in de verkoop gaat. De aanbieders hebben 'm nog steeds niet binnen. Ik had 'm graag mee willen nemen naar een gepland tripje naar een Europese buitenland. Ik denk er nu maar over om 'n daar (Parijs) ter plekke te kopen.
Vraag: is dit verstandig? Ivm garantie?

Hoor graag jullie gedachten/ervaringen. Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even snel bij paar Franse fotozaken gekeken, maar als je deze lens bedoelt, lijkt het er op dat die in Frankrijk ook nog niet leverbaar is.

Afgezien daarvan zou ik het alleen doen als je goed genoeg fototechnisch Frans spreekt om bij problemen duidelijk te maken wat er aan de hand is en te begrijpen wat men daar al dan niet aan wil doen. Zelf spreek ik vlot Frans, maar ik betwijfel of ik er aan zou beginnen (extra tripje Parijs om het ding terug te brengen is op zich natuurlijk geen straf en met de TGV zit je er zo).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Stefanie71 zei:

Parijs is inderdaad nog wel een ritje waard, maar als je het van verder gaat halen dan kan het zomaar wat te avontuurlijk worden ...

Nu ja, aangezien leverbaarheid ook daar kennelijk een probleem is, gewoon een ander excuus zoeken om naar Parijs te gaan.

Tip voor de chanson-liefhebber: Au Lapin Agile, een nachtclub naast de wijngaard in Montmartre, waar een koor voortdurend bekende chansons zingt. Meezingen wordt op prijs gesteld..

En voorbij Parijs heeft Frankrijk ook nog een boel leuke plekjes, sprak de Francofiel ?

aangepast door PeterKosterHT
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De garantie is afhankelijk hoe Laowa het regelt, als het Europees word geregeld zou het geen probleem moeten zijn. Ik ken mensen die naar Duitsland rijden om hun Nikon camera te halen vanwege de  prijsverschil(in Nederland is het duurder), de eventuele reparaties worden gewoon zonder problemen in Beverwijk bij Nikon serves punt gerepareerd. Ik kan begrijpen dat je alleen voor de prijsverschil naar een Europese land gaat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Even snel bij paar Franse fotozaken gekeken, maar als je deze lens bedoelt, lijkt het er op dat die in Frankrijk ook nog niet leverbaar is.

Afgezien daarvan zou ik het alleen doen als je goed genoeg fototechnisch Frans spreekt om bij problemen duidelijk te maken wat er aan de hand is en te begrijpen wat men daar al dan niet aan wil doen. Zelf spreek ik vlot Frans, maar ik betwijfel of ik er aan zou beginnen (extra tripje Parijs om het ding terug te brengen is op zich natuurlijk geen straf en met de TGV zit je er zo).

Nee, deze is het niet. Deze is in NL als sinds ruim een jaar te koop. Heb even gekeken op die webshop; ik bedoel deze: deze . Maar die is zo te zien ook 'en commande'.  Bijzonder. Waarom duurt het zo lang? Jammer: ik had 'm graag meegenomen of daar inderdaad gekocht. Ik maak nooit gebruik van garantie ("zul je niet zien...") en Parijs is prima te doen met de TGV inderdaad.
Bedankt voor het meekijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...