Ga naar inhoud

Canon RF 100-300mm F2.8L IS USM


Stefanie71

Aanbevolen berichten

Zat net de review op zoom van de nieuwe super telezoom van Canon voor de EOS R te lezen : ' Canon RF 100-300mm F2.8L IS USM is vanaf mei beschikbaar voor ... schrik niet ... een verkoopadviesprijs van €12.199,00' ... ... ... Daar schrok ik dus wel van ...  Ik snap best dat kwaliteitsobjectieven meer kosten dan merk B, en dat nieuwe technologie ook wat extra kost snap ik ook nog wel, maar hoe dat resulteert in dit soort prijzen kan ik niet goed bij ... (moest ik even kwijt ...)

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als fan van Canon begrijp ik jouw schrik maar al te goed. Dit soort prijzen is niet te betalen zonder diepe portemonnee bij hobby fotograaf of fiscale investeringsaftrek als je ondernemer bent. Daarom behelp ik mij met de Canon 'budget' RF lenzen of redelijk actuele gebruikte Canon EF professionele lenzen.

Canon beschermt de RF techniek (patenten) en zover ik weet is er nog geen zicht op RF lenzen van andere merken die optimaal gebruik maken van moderne EOS R systeemcamera's. Zo lang er geen marktwerking is kan Canon voor zijn RF lenzen vragen wat ze willen. De maximale prijs voor een Canon lens met dit  bereik is bekend, als de F4 variant komt gaat de prijs vast meevallen ?

 

 

  • Like 1

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2023 om 18:06, darka zei:

tja, een 100-300 f2.8 

Ik snap dat ergens wel, veel geld is het zeker, maar heb je uberhaupt ergens een dergelijke zoomlens in 2.8 gezien? 

De Sigma 120-300 f2.8

https://www.kamera-express.nl/sigma-120-300mm-f-2-8-dg-os-sports-hsm-nikon

Maar ik ben het met je eens. Ik schrik er ook niet van. Zie b.v. de prijs van "oude FE objectieven als de Canon EF 400mm f/2.8L IS III USM. Kosten 13.899,- euro, of de Canon EF 500mm f/4.0L IS II USM, kosten 8.799,-. 

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...