Ga naar inhoud

Vossen en Amsterdamse Waterleiding.


Ocho

Aanbevolen berichten

Ik ga eind maart naar de AWD om vossen -en het liefst ook jongen-  te fotograferen. Nu is algemeen bekend dat er bij de Strandweg kruising 1000meter weg een meeting is van vossen.
Ik ben daar 1x geweest. Ik zou het super vinden wanneer een forumlid zijn/haar gps-locatie wil delen naar een wat afgelegener (betere?) plek te gaan om ze daar te kunnen fotograferen.
Ik vertrek  lopend van Pannenland.

Maak ik een kans?...?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi  in2Lapland.

Ik begrijp jouw standpunt prima! We moeten eigenlijk nooit kwetsbare/zeldzame locaties te grabbel gooien -dat is slecht voor de dieren.

Dat ik geen veldwerk doe komt omdat: ik geen eigen auto heb (ik moet meerijden met een fotomaatje) en in het oosten van het land woon - AWD is dus geen geschikte Local Patch voor mij. Aangezien de AWD -vossen al jaren aan mensen gewend zijn -en er naar hun toe geen bedreigende verstoring zal op treden, kan het prettig zijn wanneer 
fotografen die dat gebied via veldwerk goed hebben leren kennen,  hun gps-info delen.
Mocht je mij verder kunnen helpen, maar dan niet via dit een groot toegankelijk forum, mail mij dan prive:    naar@44a.nl 

Fijne  (fotografie-)tijd gewenst !

Ocho

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste punt is interessant. Het is inderdaad niet verstandig mooie wildlocaties te grabbel te gooien, maar de AWD zijn als ik de verhalen mag geloven bij wijze van spreken een dependance van Artis. Alleen om 'wild' te fotograferen in Artis (of welke dierentuin dan ook), daar vind ik dan weer niets aan. Kan aan mij liggen.
Maar als je het dan toch over vossen hebt, die beesten voelen zich steeds meer thuis in de stad. Wel spannend om ze juist daar te spotten. En als je dan ziet dat zo'n vos je dochtertje brutaal aanstaart, levert dat een wereldplaat op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw dochter met vosje, dat is inderdaad een lucky moment, maar voor mij totaal uit de natuurlijke leefomgeving van de vos geplukt.
Fotograferen in Artis/AWD , is het alternatief voor fotografen die geen €2000 of meer voor het grijpen hebben om in te schrijven op georganiseerde fotoreizen.
En... ook die reizen gaan meestal naar veel belopen 'Artis/AWD' locaties -maar dan in het buitenland!

Ik ben dan ook trots als het mij gegeven is om een prachtige actiefoto van Vos, Konikspaard, Fuut enz. in mijn eigen land, in een zo natuurlijk mogelijke omgeving- te kunnen spotten; daar zie ik een uitdaging in !
Kijk eventueel op https://www.44a.nl 

So...what's the matter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter, dank voor jouw reactie.

Oké, het zijn voorlopig 'weer eens wat anders'-plaatjes van de vos.
Nu nog unieke momenten/foto's, maar binnen pakweg 3 jaar barst het van  vossen-in -de-stad  op socialmedia. Dat mag van mij, maar heeft niet mijn voorkeur.
Mijn voorkeur is het om binnen de natuurgebieden -vaak niet meer uniek te noemen- foto's van dieren/planten enz. vast te leggen.
Het enigste wat jouw en onze foto's uniek kan maken, is het verschil in tijd, ruimte en weersomstandigheden. Dus: houd vol!
Blijf genieten, er is nog zoveel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...