Ga naar inhoud

Mijn I cloud van Adobe zit overvol met Lightroom bestanden


jos1953

Aanbevolen berichten

Mijn Adobe i cloud zit vol met light room foto's en wil deze verwijderen en opslaan op losse harde schijf.

Maar ik kan niet inloggen in mijn I cloud.

Als ik de gebruikelijke weg volgt die Adobe voorstelt zie ik onderaan aan staan ligtroom foto's en als ik ,daar op klik kom

ik in  lightroom terecht maar niet in de cloud.

Kan iemand mij helpen met mijn "cloud probleem" ?

Alvast bedankt voor de hulp,

Groetjes,

jos 1953

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jos,

Hier heeft adobe een app voor. Via de onderstaande link kom je op de pagina terecht waar je de app kunt downloaden. Met de geïnstalleerde app kun je vervolgens weer de foto's vanuit de cloud downloaden naar een door jou gekozen map.

Link: Lightroom downloader app

Laat even weten of het jou hiermee lukt. Veel succes ?

 

Groetjes,

Hans

  • Like 2

? Eyes like a shutter, Mind like a lens ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

iCloud leegmaken: foto's en bestanden verwijderen
  1. Open het instellingenmenu van je iPhone.
  2. Druk bovenaan op je naam.
  3. Druk op iCloud.
  4. Druk op Beheer opslag.
  5. Je ziet nu hoeveel ruimte je nog hebt en hoeveel ruimte elke app in beslag neemt.
  6. Druk op de app waarvan je de bestanden uit je iCloud opslag wil halen.

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ko3ntjeHet gaat niet om iCloud maar om de cloud van Adobe.

Zie https://helpx.adobe.com/nl/creative-cloud/help/delete-files-permanently.html

En dan Lightroom-opslag | Foto's definitief verwijderen

Wel eerst de foto's in Lightroom verwijderen en dan definitief verwijderen. Zou nog wel even controleren of je ook alle foto's hebt gedownload.;-)

aangepast door Lenjan
  • Thanks 2

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Lenjan zei:

@ko3ntjeHet gaat niet om iCloud maar om de cloud van Adobe.

Zie https://helpx.adobe.com/nl/creative-cloud/help/delete-files-permanently.html

En dan Lightroom-opslag | Foto's definitief verwijderen

Wel eerst de foto's in Lightroom verwijderen en dan definitief verwijderen. Zou nog wel even controleren of je ook alle foto's hebt gedownload.;-)

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lenjan zei:

@ko3ntjeHet gaat niet om iCloud maar om de cloud van Adobe.

Zie https://helpx.adobe.com/nl/creative-cloud/help/delete-files-permanently.html

En dan Lightroom-opslag | Foto's definitief verwijderen

Wel eerst de foto's in Lightroom verwijderen en dan definitief verwijderen. Zou nog wel even controleren of je ook alle foto's hebt gedownload.;-)

Mijn download is gedaan maar zie nog steeds geen verschil mijn  Icloud zit nog altijd vol.

Hoe kan ik dan de i cloud leegmaken ?

Bedankt,

voor de hulp,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo aan dit scherm te zien heb je een foto-abo van Adobe. ik denk die van €12 per maand. Dat abo heeft een Adobe cloudruimte van 20GB. Check even of je foto's hebt staan in Photoshop en/of Lightroom Cc. Als je je Adobe cloud leeg wil maken moet je al je foto's in PS en/of LR Cc verwijderen. En dan ook uit de prullenbak van LR Cc verwijderen. Als ze daarin blijven staan blijft de Adobe cloud nog steeds vol staan. Kijk maar of je hier iets aan hebt?

Please visit my Adobe Portfolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat eerst naar https://lightroom.adobe.com/

En dan naar Alle foto's. Vinkt de bovenste aan, hou de shift knop ingedrukt en vink dan de onderste aan. Klik vervolgens op Wissen. Als je dat gedaan hebt staan ze bij Verwijderd. Dan ga je naar verwijderd en vink je weer alles aan. Vervolgens klikken op de prullenbak om ze definitief te verwijderen

11.png

13.png

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jan,

Bedankt voor de info.

ik heb het onmiddellijk gelezen maar nog niet toegepast .

Als ik dit toepas zijn al mijn huidige foto’s die nu in Lightroom naar de prullenbak, maar dit is juist NIET de bedoeling .

Mijn probleem is mijn foto’s uit de ICloud van Adobe verwijderen of overzetten op losse harde schijf en dat weet ik niet hoe ik dit kan doen.

Hebt gij de printscreen gezien die ik heb doorgestuurd van mijn I Cloud daar stonden de Lightroom foto,s links onder in de hoek maar niet mogelijk om te verwijderen.

Weet jij voor dit probleem een oplossing ?

Jan klopt mijn visie op de uitleg die gij bedoelt of heb ik het verkeerd voor.

nog een heel dikke merci voor de hulp,

Groetjes,

Jos

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je prinsscreen gezien. De foto's die in Lightroom staan vind je inderdaad niet bij Clouddocumenten. Mocht dat wel zo zijn heeft het ook geen zin om ze daar te verwijderen. Dat zou namelijk betekenen dat Lightroom de foto's niet meer kan vinden en kan je er in Lightroom dus ook niets meer mee kan. Daarom moeten ze in Lightroom verwijderen worden.

Even voor de zekerheid, gezien de 20 GB opslag heb jij een abonnement met Lichtroom, Lightroom Classic en Photoshop en heb je al je foto's geïmporteerd in Lightroom (niet in Lightroom Classic). Klopt dat?

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jan,

Bedankt voor de hulp.

Als ik u tekst goed begrijp moet ik LR en LRC volledig van mijn pc verwijderen en dan zou die 20 GB uit de I Cloud ook moeten verdwenen zijn. Dat is die 20 GB die bij mijn abonnement hoort. Maar als LR de foto's niet meer kan vinden waar zouden die dan naartoe zijn ? Als ik dan mijn programma's verwijderen op mijn laptop is dan normaal gezien de ICloud ook leeg ? Jan ik ben maar een amateurke wat het installeren van software betreft, daarom misschien die domme vragen.

Als ik mijn 2 Lightrome programma's dan terug installeer op mijn pc zijn die foto's die nu in mijn programma's zitten allemaal weg of worden die terug geïnstalleerd.

Ik volg u goede raad op en heb er alle vertrouwen .

Bedankt, Jan.

Groetjes,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg jouw dit: Even voor de zekerheid, gezien de 20 GB opslag heb jij een abonnement met Lichtroom, Lightroom Classic en Photoshop en heb je al je foto's geïmporteerd in Lightroom (niet in Lightroom Classic). Klopt dat?

Als dit klopt en je Lichtroom Classic nu niet gebruikt zou je er voor kunnen zorgen dat je je foto's van Lightroom naar Lightroom. Classic overzet met lokale opslag van de foto's. Dan kan je de foto's in Lightroom verwijderen om ruimte vrij te maken (let wel: de foto's in Lightroom, niet Lightroom zelf)

Ik weet niet of je Photoshop gebruikt, maar als je zowel Lightroom Classic en Photoshop niet gebruikt zou je je abbo om kunnen zetten naar alleen Lightroom met 100 GB opslag.

 

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...