Ga naar inhoud

Mijn I cloud van Adobe zit overvol met Lightroom bestanden


jos1953

Aanbevolen berichten

Sorry, nu weet ik het ook even niet meer. Ik zie namelijk maar 62 foto's bij gesynchroniseerde foto's. Dat kan nooit je 20 GB cloudopslag zijn. Bij mij is het aantal foto's dat gesynchroniseerd is overal gelijk.

Hoeveel veel foto's zie je in Lightroom Web.

 

21.jpg

22.jpg

23.jpg

aangepast door Lenjan

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jan,

De synchronisatie tussen de twee Lightroom is stil gevallen toen de I cloud vol was.

Dat is nu reeds al enkele weken geleden

Bij alle foto’s in LR staan er 5012 genoteerd, volgens mijn bescheiden mening zijn dat mijn foto’s die op

mijn laptop zitten of heb  ik het mis Jan ? 

Als ik nu al mijn foto’s naar een losse schijf kopieer en herinstalleer de twee LR opnieuw, zou dit mijn probleem helpen oplossen ??

Ik denk door mijn beperkte kennis dat ikzelf ook problemen veroorzaakt heb.

Bedankt Jan dat je zo blijft helpen zoeken om mijn probleem op te lossen.

Groetjes,

Jos

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even wat aan het uitproberen geweest.. Als het goed is heb je alle foto's in de cloud gedownload naar een map op een externe hardeschijf. 

Wat je kan doen is deze importeren in Lightroom Classic. Als alle foto's goed in Lightroom Classic staan (met bewerking en al). Dan kan je altijd bij de foto's via Lightroom Classic.


Vervolgens ga je naar  https://lightroom.adobe.com en verwijderd daar alle foto's.

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jan,

Bedankt voor de fijne hulp.

Maar daar zit nu juist het probleem ik zou die foto's van de I Cloud willen kopiëren naar een losse harde schijf maar ik kan daar gewoon niet bij geraken.

Weet gij hoe ik dat kan doen ?

Ik ben nog wat bezig geweest via Adobe website om bestanden uit de ICloud te verwijderen maar telkens kom ik terecht bij mijn LR foto's en dat vind ik heel raar.

Jan ik blijf u zeer dankbaar voor de hulp.

Als ge de volgende twee dagen van mij geen reactie krijgt op weer een "reuze idee" moet ge niet ongerust zijn. In het weekend is het thuis: "Geen pc-werk".

Alvast een fijn weekend,

Groetjes,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-2-2022 om 18:12, jos1953 zei:

Mijn download is gedaan maar zie nog steeds geen verschil mijn  Icloud zit nog altijd vol.

Hoe kan ik dan de i cloud leegmaken ?

Bedankt,

voor de hulp,

Jos

@jos1953 Je geeft hier aan dat de download gedaan is. Dit moeten alle foto's staan die hier staan https://lightroom.adobe.com

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jan,

Ik heb op deze link geklikt en kom ik uit op mijn LR en zie ik al mijn foto's staan.

De vraag die me al een heel weekend bezig houd, hoe kan ik nu weten of dit de foto's zijn die in mijn I Cloud zitten of in LR ?

Als ik die nu eens kopieer naar een losse schijf en dan "verwijderen" wat zou er dan gebeuren denkt ge ? Kunt ge ze onmiddellijk definitief verwijderen ?

Mijn bedoeling is al mijn foto's uit LR en PS halen, alles zuiver maken en ze terug plaatsen die ik nodig heb.

Wat is u idee hierover, Jan ?

Weer een "dikke merci" voor de hulp.

Groetjes,

Jos

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2022 om 22:13, hjhvanbussel zei:

Hoi Jos,

Hier heeft adobe een app voor. Via de onderstaande link kom je op de pagina terecht waar je de app kunt downloaden. Met de geïnstalleerde app kun je vervolgens weer de foto's vanuit de cloud downloaden naar een door jou gekozen map.

Link: Lightroom downloader app

Laat even weten of het jou hiermee lukt. Veel succes ?

 

Groetjes,

Hans

Dag Hans,

Nu is het me wel gelukt om mijn Lightroom foto's te kopiëren naar een losse harde schijf.

Maar hoe kan ik nu aan mijn foto's in de ICloud ?

Bedankt voor de hulp,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2022 om 22:13, hjhvanbussel zei:

Hoi Jos,

Hier heeft adobe een app voor. Via de onderstaande link kom je op de pagina terecht waar je de app kunt downloaden. Met de geïnstalleerde app kun je vervolgens weer de foto's vanuit de cloud downloaden naar een door jou gekozen map.

Link: Lightroom downloader app

Laat even weten of het jou hiermee lukt. Veel succes ?

 

Groetjes,

Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...