Ga naar inhoud

vraag keuze groothoekobjectief


JAAPKANTERS

Aanbevolen berichten

Vraagje over Canon objectieven...overweeg een 35 mm groothoek te kopen voor mijn Canon 70D met APS-C sensor...overweeg later overstappen op Full Frame Canon, geen systeemcamera...heb twee objectieven op het oog, de Canon EF 35mm f/2 IS USM (ongeveer 500 euro) en de CANON EF 35MM F/1.4 L USM II (2200 euro)...er zit dus een groot gat tussen de prijs, maar zal het gat op beeldkwaliteit ook zo groot zijn...heb eigenlijk budget van ongeveer 500 euro, maar ben bang (zoals eerder bij een telelens) een kat in de zak te kopen met een goedkoper model...weet iemand raad...?...Is tweede hands een optie of onbekender merk...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf de 17-35 2.8-4 van Tamron voor landschapjes heb je geen 1.4 nodig, voor bij concerten zoals Lenjan doet dan beter wel voor een 1.4 gaan. Sigma is een goed merk, Tamron vind ik zelf ook heel fijn hoewel op internet ook andere ervaringen rond gaan. Als ik een objectief op het oog heb kijk ik altijd even op YouTube of Christopher Frost er toevallig al een review van heeft staan, deze beoordeeld onafhankelijk en met goeie voorbeelden de verschillende objectieven. Tweedehands ben ik zelf geen fan van, je weet nooit of het misschien een keer gestuiterd is of al gereviseerd, in ieder geval moet je goed testen als je voor 2e hands wilt gaan of via een fotozaak die er garantie bij geeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vrij moeilijk om advies te geven als je niet weet waarvoor je het objectief gaat gebruiken.

Voor mijn full frame Canon Eos 5D mark IV gebruik ik zowel de Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM (mark II) als de Canon EF 16-35mm F/4 L IS USM. Dit laatste gebruik ik voornamelijk voor landschappen - ik heb dan genoeg aan F/4 (kost nu +/- 900 €) - er bestaat ook een F/2.8 versie maar deze kost het dubbel. Als je bij de cropcamera wil blijven is de Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM een zéér goed objectief (prijs +/- 670 à 700 €).

aangepast door kingcanon

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies wat ik zeg. Koop eerst een 24mm f/2.8, die zijn nu spotgoedkoop en ragscherp. Zelfde geldt voor de 35mm f/2 voor FF.

mijn referentiekader is panel fotografie, A2 formaat afdrukken op bariet en dergelijke. 
 

mijn ervaring is dat als de foto zelf top is de kwaliteit van de lens ondergeschikt is. Met een goede lens kan je wel vaker tot een tot een topplaat komen

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...