Ga naar inhoud

Camera in water gevallen


Hans2510

Aanbevolen berichten

Hallo,

Tijdje terug is tijdens het fotograferen een ongelukje gebeurd tijdens het fotograferen.

Ik glij uit en kom met camera en alles in water terecht.

Meteen thuis aangekomen in een bak met rijst gelegd en 3 dagen later deed hij nog niets!! Daarna dagen op de verwarming en waarachtig kwam er weer leven in.

Nog geprobeerd om te fotograferen maar de camera bleef kuren vertonen hij bleef ook constant aan staan ook al was hij uitgeschakeld.

Dus opgestuurd naar Nikon service point in Beverwijk daar kreeg ik te horen dat hij " onbetrouwbaar te repareren is"

Dat houd in je kunt hem laten repareren maar geen garantie dat de camera in de toekomst blijft werken.

Wij zien in dit geval waar de camera onder water is geweest de camera altijd weer terug komen zeiden ze bij het service point.

Heeft iemand ervaring in deze waar de camera ook in het water heeft gelegen!!!! Werkt de camera nog??? Kan er roest onstaan???

Het gaat om een nikon D850 de lens is er nog goed van af gekomen!!

 

Graag jullie ervaring in deze!!

 

PS ik heb het wel bij de verzekering gemeld maar dat loopt nog !!!

 

aangepast door Hans2510
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mij is afgelopen week net hetzelfde gebeurt: camera (canon) geeft nu een err20 da's iets met de sluiter wat niet meer wil. Ik ga m opsturen naar Rofa repair en kijken wat die er van zeggen. Moet alleen nog even van de verzekering horen wat ze van me moeten hebben voor ik hem laat repareren (indien mogelijk) Als Rofa er aan begint geven ze wel 3 maanden garantie op de reparatie dus als er kans is op problemen blijven houden zullen ze er niet aan beginnen denk ik. Je zou eens kunnen informeren of ze ook Nikon doen, een second opinion kan geen kwaad lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 22-3-2022 om 12:29, Stefanie71 zei:

Mij is afgelopen week net hetzelfde gebeurt: camera (canon) geeft nu een err20 da's iets met de sluiter wat niet meer wil. Ik ga m opsturen naar Rofa repair en kijken wat die er van zeggen. Moet alleen nog even van de verzekering horen wat ze van me moeten hebben voor ik hem laat repareren (indien mogelijk) Als Rofa er aan begint geven ze wel 3 maanden garantie op de reparatie dus als er kans is op problemen blijven houden zullen ze er niet aan beginnen denk ik. Je zou eens kunnen informeren of ze ook Nikon doen, een second opinion kan geen kwaad lijkt me

Hoi Stefanie,

Ik had mijn camera opgestuurd naar Nikon service point in Beverwijk en daar kreeg ik te horen dat deze niet meer betrouwbaar te repareren was!!

De reparatie zou ook duur uitvallen als ik verzekerd was zou ik het doorgeven aan de verzekering zeiden ze.

Hun ervaring was dat zoiets altijd problemen blijft geven in de toekomst, daar schiet je dus niks mee op.  Nikon geeft ook geen garantie bij dit soort reparatie's!!

Inmiddels doorgegeven aan de verzekering en alles is netjes afgehandeld nieuwe camera gekocht en weer helemaal blij!!

Groetjes Hans

 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb in het verleden weleens een Nikoncamera in het water zien verdwijnen, de camera lag maar een paar tellen in voordat het eruit werd gehaald. De persoon heeft wel direct de objectief eraf gehaald en de accu en geheugen kaart eruit gehaald om te laten drogen. Na mijn weten werkte de camera de volgende dag weer, of de camera nu nog werkt durf ik niet te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerard-20 bij mij was het 1 golfje zout water erover en einde oefening (camera total loss, objectief te repareren); gelukkig bleek ik nog een verzekering erop te hebben lopen en heb op een stukje eigen risico na de camera vergoed gekregen en ook de reparatie van het objectief. Kort of iets langer in het water maakt dus waarschijnlijk niet zo uit, zoet of zout water wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stefanie71In mijn voorbeeld was het zoet beekwater. Ik weet niet of de afdichting van een camera hierin ook een rol heeft, de ene camera type heeft een betere afdichting dan de andere camera type. Los van het water tast het zout het metaal aan in je camera. Fietsers die over het strand hebben gereden(zijn vaak niet de nieuwste fietsen) spoelen hun fiets direct af met zoet water en duikers nemen na een duik in de zee ook een "spoelduik" in het zoete water om van het zout af te komen. In die zin is de zoute zeewater als de zilte zeelucht funest voor je spullen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...