Ga naar inhoud

Fotofair 2023


MacWindow

Aanbevolen berichten

Zaterdag naar de Fotofair geweest. Altijd leuk om wat te kunnen fotograferen (al was het licht knotshard). 

Wat me opviel was de afwezigheid van kramen met fototijdschriften en boeken. Ook Zoom.nl heb ik niet gezien helaas. Het evenement is kleiner geworden en bestaat voornamelijk uit workshops waarvoor je flink moet betalen. Wie is er nog meer geweest? Vr gr Jan Eigenraam.image.thumb.jpeg.ecb553bd0e43d7f0faca2894c7cc612c.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk evenement om een keer of 3 geweest te zijn, daarna heb je eigenlijk alles wel gehad. 

Ik ben dit jaar niet geweest en eigenlijk om de reden die je zelf ook aangeeft. hard licht overdag of met 15 man in een 'studio' waar ze met zn allen om een naakt heen fotograferen.  Ik zie de portretten van de roofvogels op zoom ook weer voorbij komen.  Ik wil niet te negatief overkomen, maar wanneer je 1 of 2 keer geweest bent, heb je t eigenlijk wel gezien. Net wanneer het licht buiten mooi wordt, ruimen ze de boel op en kan er ook niks meer gedaan worden. Ga op zn minst door tot 22.00 uur zo'n week voor de langste dag is dat toch het mooist met modellen buiten.  Zal wel kort door de bocht zijn, vergunningstechnisch en vrijwilligers die lange dagen maken etc. 

Wellicht dat ik volgend jaar wel weer eens ga kijken. 

 

Mooie kleurrijke foto overigens

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een kortingscode weten krijgen waardoor ik gratis naar binnen kon, het parkeerkaartje hoefde ik maar te betalen. Voorgaande jaren had ik nog een paar workshops gedaan en dat heb ik dit jaar maar over geslagen, ik vond de workshops dit jaar ook niet echt interessant om te volgen. Ik heb zelf ook wat foto's gemaakt, het licht was zeker hard waardoor de foto's niet echt mooi werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dit jaar voor het eerst gegaan (1 dag) en had de workshop paardenfotografie (gegeven door de linker ridder btw) en de portfolio shoot Fine Art geboekt. Dan blijft er verder van de dag niet veel over, tussen de 2 even bij fotografiereizen binnengesprongen (ga binnenkort met hun op reis) en een babbeltje bij de crew CCC (ik doe regelmatig workshops bij hun in Tilburg) en een broodje gegeten (overigens weinig keus en festival prijzen maar dat was te denken). De afwezigheid van stands van de magazines is mij inderdaad ook opgevallen, en nu weet ik niet wat er tijdens mijn workshops allemaal te doen was maar tussen de 2 vond ik het redelijk magertjes. De riddershow heb ik ook gemist doordat ik naar de Fine Art moest toen dat begon, wel jammer. De workshop paarden had wel wat meer fotografie info mogen hebben, de paardenman wist wel alles van paarden maar voor het fotografie stuk hadden we enkel een vraagbaak, wel 3 modellen waar ook wel wat meer mee gedaan had mogen worden naar mijn mening (had ik misschien naar moeten vragen ...) Wel lastig licht inderdaad maar dat heb je buiten niet echt in de hand. De Fine Art portfolio shoot was precies dat, ieder 5 foto's en niet afwijken van de opstelling (licht en modellen) want dan zou de planning mislopen. Maar goed, het eigenlijke werk bij Fine Art zit 'm in de nabewerking. Dat werd verder ook niet behandeld als net wat globale info en als je meer wil weten dan kun je een volle workshop boeken ... Je noemt de workshops prijzig maar dat vind ik op zich wel weer meevallen, als je workshops los boekt ben je vaak veel duurder uit, maar dan krijg je ook wel meer. 

Ik vond het toch interessant genoeg om nog eens te gaan ...

aangepast door Stefanie71
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...