Ga naar inhoud

Banding in foto's met blauwe lucht


Evatjuuh

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem. Profotonet kan mij niet helpen dus ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen. Paar weken geleden heb ik foto's afgedrukt van de vakantie en ik had hier opeens strepen in zitten (roze). Men vertelt mij dat dit banding is. Alleen dit is niet te zien op mijn pc schermen. Weet iemand hoe ik dit weg krijg want ik heb al via PS en LCR geprobeerd maar het lukt mij niet. Als ik via PS de foto via niveaus donker maak zie ik idd strepen. Deze blijven aanwezig al zet ik mijn scherpte op 0. Iemand die mij kan helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je hebt al de youtubes bekijken en uitgeprobeerd op de betreffende beelden?

Als je het er niet uit krijgt met die tips dan houdt het in vele gevallen op met welke bewerking je ook doet. En weet je dat je in gelijkwaardige situaties het anders moet doen.

Trefwoorden banding verwijderen in photoshop

Misschien dat iemand wel iets kan aanvangen met jouw raw file waarin de banding naar voren komt bij bewerking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-7-2023 om 21:00, in2lapland zei:

Ik heb al gezocht. Ik schiet alles in raw gecomprimeerd dit zou het probleem kunnen geven dus ga voortaan ongecomprimeerd instellen. Gaussians vervagen lukt niet. Lijkt het erger te maken. Iemand nog andere tips of misschien in Lrc? Of kan het ook iets anders zijn? Het zijn namelijk roze strepen en niet zichtbaar op het scherm. Terwijl de voorbeelden die ik allemaal zie op internet hele duidelijke strepen zijn en ook niet roze. Alvast bedankt voor het mee denken. Ik kan eventueel hier een voorbeeld raw bestand plaatsen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...