Ga naar inhoud

Wat voor camera tas heb jij?


Michelle

Aanbevolen berichten

@Kimberleyvl Ik heb zo mijn bedenkingen... 
Ik verwacht dat de ritsen het snel begeven, en dat de inzet van de draagriemen ook onvoldoende is. Ik schat de levensduur 1 jaar in.

Afhankelijk van factor X pak ik:
- Lowpro 350 aw (model 2011)
- F-Stop Tilopa v3 + ICU
- Peli storm case IM2600
en veelal wordt dat niet op de rug gedragen maar wordt een bolderkar voort getrokken.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Billingham wanneer alleen mijn Nikon Z6II meegaat met de 24-70 zoom, stedentrip bijvoorbeeld, fietstochtje. Als ik macro ga doen met een maat van me of de natuur in ga dan wordt het anders. Dan heb ik de Löwepro BP150 AW bij me. Dan gaan er filters mee, een statief gaat eraan hangen een daglicht led lampje. En er gaan dan ook een lange lens mee (Nikon Z 100-400 (maar deze huur ik hoor, die heb ik (helaas) niet.

IMG_3077.JPG

IMG_3078.JPG

aangepast door evdm1959
Foto's toegevoegd
  • Like 2
Please visit my Adobe Portfolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit is mijn vriendje, de Olympus CBG-12 backpack, volledig in de stijl van mijn favoriete camera merk natuurlijk ?

Maar zonder flauwekul, ik heb al heel wat rugzakken en tassen gehad, van militair/tactisch tot de standaard cameratassen, maar deze CBG-12 is uitzonderlijk goed, met enorm veel opbergruimte en zelf in te delen binnenvakken, twee losse waterdichte zeiltjes die je kunt gebruiken om op te zitten of om je apparatuur van de (vochtige of vuile) bodem te houden, plus een waterdichte cover voor de tas zelf (mocht je in echt zwaar weer terechtkomen, want de tas zelf is ook niet bang voor een drupje) en veel opbergvakjes aan de boven en zijkanten. Kortom, zelden zo compleet gezien. Ook die gele rand zoals hieronder goed te zien, is met opzet zodat het direct opvalt als de tas niet helemaal dichtgeritst is. Aan een zijkant zit ook nog een ‘quick access’ toegang, zodat je heel snel bij je camera kunt. Verder meer dan voldoende ruimte voor nog een body, objectieven en accessoires, of juist voor kleding, een drankfles en eten voor onderweg. Aan de buitenkant/voorkant zitten (heel vernuftig weggewerkt en op de foto dus niet zichtbaar) ook nog allerlei straps waarmee een statief of andere zaken aan de rugzak bevestigd kunnen worden. Het draagcomfort is erg goed, ook op lange tochten. Er is ook nog een vak voor een laptop en op de heupgordel zit nog een extra tasje voor een portemonnee of bijvoorbeeld een telefoon. Dus, net als met de Olympus camera’s en daarmee helemaal in stijl: het duurt even voor je alles aan deze rugzak hebt ontdekt en begrijpt…

D2B62359-39AE-4E69-B5F5-1FA13E84FAD8.webp

A54C5066-CFC7-44F9-8977-3779833D4591.jpeg

aangepast door GJH1970
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn  bridgecamera (sony rx10 IV) gaat in een Löwepro slingbag. Een rugzak, maar dan één die je niet af hoeft te doen. Eén gesp losmaken en je trekt je fototas voor je buik en je trekt je camera er aan de bovenkant uit, evt ook je flitser. Scheelt een boel gedoe in vergelijking met een gewone rugzak die eerst helemaal af moet doen en daarna  weer helemaal om.
Lowepro Slingshot Edge 250 AW Zwart rugzak - image 6

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de aanschaf van een tas werkt het bijna het zelfde als met de aanschaf van een statief, je koopt er eerst 2 voordat je een maatje voor het leven hebt ?  Althans bij mij werkt dat zo, daarom zijn dit soort discussies/reviews handig voor de beginnende tassen koper ? 

ik zelf werk tegenwoordig met een Lowepro Flipside Trek BP 450AW, buiten dat ik er al mijn spullen in kwijt kan vond ik het draag comfort belangrijker, gezien ik vaak de stad in trek, of de natuur in moet deze voor lange tijd lekker blijven zitten op je rug, vaak heb je dat tassen na verloop van tijd zeer gaan doen op de schouders etc..etc.. daar heb je bij deze geen last van, voordeel is ook dat hij aan de onderzijde van de tas 2 heup steunen heeft, die bind je vast rond de heup waardoor het gewicht verdeeld word over je schouders en rug.

In kan helemaal in detail treden maar als je google even raadpleegt en de zoekterm "Lowepro Flipside Trek BP 450AW" in tikt, dan rollen en een load aan revieus en filmpjes uit waar ze in detail uitleggen hoe en wat de tas te gebruiken is.

De inhoud kun je helemaal indelen zoals je zelf wilt, en een groot voordeel is dat hij via de achterkant (rugkant) te bereiken is, wat het onaantrekkelijk maakt voor de potentiële zakkenroller.

Naast deze heb ik nog een ThinkThank Respective7 voor als ik met de drone op stap ga, ook handig voor op vakantie als je niet te veel mee wilt nemen.

Tas 3.jpg

Tas 2.jpg

Tas 1.jpg

Tas 4.jpg

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe een klein tasje voor mijn compactcamera, als beginner.

Filtertje, extra batterij, doekje en extra geheugenkaartje passen er prima in.

Binnenkort oriënteren op een andere camera met meer mogelijkheden.

 

Screenshot_20220316-100037__01.jpg

aangepast door ckostense
  • Like 4

? Canon Powershot SX740 HS - Canon EOS 850D
? EF-S 18-55 IS STM - EF 75-300MM F/4-5.6 III

? https://zoom.nl/profiel/ckostense  - instagram.com/ckfoto_grafie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Lowepro Flipside 400 AW, precies klein genoeg om nog als handbagage mee te kunnen in het vliegtuig en groot genoeg om allerlei apparatuur mee te kunnen sjouwen 

Ik heb nog een andere rugzak (merk x) maar daar ben ik inmiddels uitgegroeid, af en toe pak ik die nog mee als ik niet veel mee hoef te nemen 

Lowepro.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, PeterKosterHT zei:

En voor de rest van je handbagage heb je een jas met veel zakken?:classic_biggrin:

Dat ook :classic_biggrin: maar op (vlieg)reis stouw ik minder fotomateriaal in de tas dan wanneer ik gewoon op pad ga dus dan heb ik plek zat voor ander spul; e-reader, 'help mijn koffer is kwijt' nood setje etc.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Ik heb een Lowepro Pro Trekker 450aw. Een joekel van een rugzak, maar alles past er makkelijk in zonder te proppen. Niet altijd handig voor wanneer ik op stap ga, dus soms komt de oude Lowepro rugzak (volgens mij een Tahoe) uit de kast en moeten de analoge camera’s eruit. Of als ik met 1 lens op pad ga, dan heb ik nog wat kleine cameratasjes van Lowepro en andere merken. De vrouw gniffelt wel eigenaardig als ik het ding op mijn rug heb… 4FF87716-3BDF-46CE-9384-AAAD015B2CBD.thumb.jpeg.44ca7f6b7780fa9c1ee9a3c72d8d8487.jpeg

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfft, 500 euro voor een rugzakje:classic_blink:. Nu ja, als je veel outdoortochten doet en behoorlijk wat fotostuff meeneemt is het wellicht interessant, maar dan nog bekruipt mij het idee dat je zulke grote rugzakken al snel zo vol stopt dat ze veel te zwaar worden om nog plezierig afstanden te lopen. Heb eens als roekeloze tiener een rugzak gevuld met 17 kg. Dacht dat ik het wel kon, maar in de hitte van Zuid-Frankrijk was dat toch een ander verhaal.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Pfft, 500 euro voor een rugzakje:classic_blink:. Nu ja, als je veel outdoortochten doet en behoorlijk wat fotostuff meeneemt is het wellicht interessant, maar dan nog bekruipt mij het idee dat je zulke grote rugzakken al snel zo vol stopt dat ze veel te zwaar worden om nog plezierig afstanden te lopen. Heb eens als roekeloze tiener een rugzak gevuld met 17 kg. Dacht dat ik het wel kon, maar in de hitte van Zuid-Frankrijk was dat toch een ander verhaal.

ja 17KG is wel heel veel foto gear, ik kom op max 13kg en dat is toch wel goed te doen hoor. Het juist afstellen van de rugzak is een must!!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...