Ga naar inhoud

stacking probleem


mielke

Aanbevolen berichten

vraagje, in deze stack foto heb ik een zone links, midden die onscherp is ik denk echter dat ik wel alles zones scherpgenomen heb
kan iemand mij een andere reden geven waarom deze zone niet scherp is ? bij foto 3 was de zone scherp bij foto 5 is de zone onscherp totaal 13 
foto's

kl stack foto.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Michelle

Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar ik heb wel van fotografen gehoord dat Photoshop niet feilloos is met het automatisch focus-stacken. Soms moet je nog handmatig met maskers de fouten van het programma wat bijwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Michelle zei:

Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar ik heb wel van fotografen gehoord dat Photoshop niet feilloos is met het automatisch focus-stacken. Soms moet je nog handmatig met maskers de fouten van het programma wat bijwerken.

In Photoshop kan je na het stapelen per laag zien wat er bewerkt is. Dat ziet er vrij chaotisch uit. Ik denk dat dit is wat Michelle bedoeld met handmatig met maskers bijwerken.

Stapelen.thumb.png.e66d84749171dad648955568563c2db4.png

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik meestal doe is: foto 3 heeft dat deel wel scherp zeg je, dan die opnieuw op de stapel gooien, uitlijnen en dan het scherpe deel met een masker erin poetsen. Ik heb ook wel eens geprobeerd de lagen van de stack aan te passen maar even apart erover zetten vind ik makkelijker

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo, ik ben geen expert maar doe wel veel focus-stacking. Het kan kan aan photoshop liggen. de maskers bewerken valt zeker niet mee. Wat ik in zo een situatie doe is gewoon een tweede keer uitvoeren met photoshop dat heeft bij mij wel eens geholpen. Het kan ook zijn dat je toch wat foto`s te weinig hebt gemaakt vooral met bladeren in dit voorbeeld mis je nog wel eens de diepte van de bladeren. Ook beweging kan een oorzaak zijn. Ik zelf stel het in de camera(canon 90D) in, dan is het één druk op de knop en de camera regelt alles zelf. Ook kun je dan het aantal en afstand zelf instellen. Dit zijn mijn ervaringen met Focus-stacking. Ik plaats nog even een voorbeeld van 25 foto`s

IMG_6209-bewerkt-2.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...