Ga naar inhoud

Weinig mensen bekijken foto ook echt


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Herkennen jullie dat, dat zo weinig mensen je foto's aanklikken. Bij mij in de eerste paar dagen vaak enkele tientallen, loopt daarna langzaam op tot vaak 100 tot 200, als het veel is 400.
Komt vermoedelijk voor een deel doordat mensen er in de overzichtspagina's langs zappen (kennelijk springen de mijne er dan in de veelheid aan foto's niet genoeg uit). Anyway, het gaat natuurlijk om meer dan pageviews of likes, maar ik vraag me wel eens af waarom ik eigenlijk plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-3-2022 om 16:23, corvee1r zei:

Dat herken ik.

Daarnaast valt het me op hoe weinig er 'kritiek' wordt geleverd. Veel oh's en ah's, weinig inhoudelijke reacties. Vooral binnen mijn parochie (architectuur).

Stop voorlopig dan ook met plaatsen.

Terwijl dat (inhoudelijke feedback) juist zo leerzaam is. Maar men is vaak erg gevoelig voor kritiek of feedback helaas. En dat wordt het inderdaad een grote oh-ah-show inderdaad. Zonde. Op Instagram is dat eigenlijk net zo. Misschien de moeite om hier een topic te openen voor commentaar. Waarin je foto's kan plaatsen om te reviewen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

nog niet ontdekt en gezien? 

nog nooit zijn er zo veel foto's genomen, nog nooit zijn er zo weinig foto's bekeken.

op smartphones en clouds staan er duizenden foto's waar niemand niet meer naar kijkt

deze overvloed is de ware reden volgens mij dat er niet echt naar een foto gekeken word.

ik ben nog altijd van mening dat een foto maar een foto wordt als ie op papier afgedrukt is,

al de andere opnames zijn plaatjes

ik kan genieten van een foto in een fotoboek ook deze van mijzelf rustig kijken en nog eens kijken , dat papier vasthouden is al een plezier op zichzelf

deze ervaring kan je alleen ervaren bij een foto op papier en nooit op het een of andere scherm , nooit.

dit een persoonlijk mening hoor maar dat is ook de (volgens) mij de reden waarom een foto  zo weinig beoordeeld, geoordeeld word , het vluchtige media en overvloed  ligt hier aan de basis

mvg

ps: een standaard 9x13 foto kostelijk? je hebt er bijna 50 voor de prijs van een pakje sigaretten ?

onbeperkt genot in tijd  

 mielke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je redenering, maar aan de andere kant: een foto die bij mij aan de muur hangt (ik heb er een aantal), wordt alleen door familie en vrienden gezien. Foto's in een foto-album (heb ze gemaakt van een paar bijzondere vakanties) door een deel van hen.
Op Zoom hoop je op een groter, en kritischer publiek. Toch?
Overigens, ik moet beroepshalve nog wel eens foto's beoordelen en heb dan nog steeds de neiging ze uit te printen, tot verbazing van jongere collega's? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-3-2022 om 00:41, Creacas zei:

Terwijl dat (inhoudelijke feedback) juist zo leerzaam is. Maar men is vaak erg gevoelig voor kritiek of feedback helaas. En dat wordt het inderdaad een grote oh-ah-show inderdaad. Zonde. Op Instagram is dat eigenlijk net zo. Misschien de moeite om hier een topic te openen voor commentaar. Waarin je foto's kan plaatsen om te reviewen.

Tsja, ik kan het soms toch niet laten om behalve een like ook een commentaar te geven maar wat je zegt, kritiek valt niet altijd goed. Een tijd terug vond ik het bij een (in mijn ogen) niet zo bijzondere naaktfoto nodig om te zeggen dat ik me afvroeg waarom naakt omdat het 'gewoon' een bloot persoon betrof die volgens mij veel beter uit gekomen zou zijn met kleren aan of tenminste in een artistieke pose ... ik werd uitgemaakt voor preuts ... bericht kwam duidelijk niet aan!  Sindsdien beperk ik me tot opmerkingen over scheve horizon of storende elementen in voor of achtergrond. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. maar blijkbaar mag je er ook niet over twisten

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn tak van fotografie probeer ik altijd eerst met een positieve insteek te beginnen. Ik kijk bij de exif of er bijvoorbeeld Photoshop wordt gebruikt. Zo ja, dan wijs ik op o.a de optie perspectiefcorrectie in camera RAW filter. (Photoshop). Wanneer er sprake is van in mijn ogen (storende) scheve lijnen etc. natuurlijk. 

aangepast door corvee1r
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Stefanie71 zei:

Tsja, ik kan het soms toch niet laten om behalve een like ook een commentaar te geven maar wat je zegt, kritiek valt niet altijd goed. Een tijd terug vond ik het bij een (in mijn ogen) niet zo bijzondere naaktfoto nodig om te zeggen dat ik me afvroeg waarom naakt omdat het 'gewoon' een bloot persoon betrof die volgens mij veel beter uit gekomen zou zijn met kleren aan of tenminste in een artistieke pose ... ik werd uitgemaakt voor preuts ... bericht kwam duidelijk niet aan!  Sindsdien beperk ik me tot opmerkingen over scheve horizon of storende elementen in voor of achtergrond. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. maar blijkbaar mag je er ook niet over twisten

Heeft volgens mij niets te maken met preuts. Valt in dezelfde categorie als dat een foto van een mooie vogel, een mooi landschap of een mooie auto nog niet per definitie ook een mooie foto is. 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Heeft volgens mij niets te maken met preuts. Valt in dezelfde categorie als dat een foto van een mooie vogel, een mooi landschap of een mooie auto nog niet per definitie ook een mooie foto is. 

Maar je mag van sommigen niet zeggen dat je hun foto niet mooi of niet boeiend vind, beetje jammer want je kunt zo veel leren van de mening van anderen, en dan hoef je echt niet perse altijd het advies op te volgen dat mag toch ieder voor zich weten. Het had ook zeker niks met preutsheid te maken in dit specifieke geval, ik ben helemaal voor naaktportretten, maar net als andere foto's moet er wel iets mooi en kunstzinnig aan zijn anders is het simpelweg een kiekje

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Tja, ik waag mij ook wel eens aan kritiek, maar vaak valt dat niet goed inderdaad. Ik maak foto's vooral voor mijzelf en de ontspanning tijdens het maken. Ook de redactie valt wat te verwijten. Hoe vaak zijn er niet foto's 'gekozen' waarvan ik denk..."maar er staan een heleboel veel mooiere platen in de lijst" of "alweer een zonsondergang gekozen"?

Ook daar ontbreekt de motivatie vaak.

 

aangepast door VidJa
type
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, VidJa zei:

 Hoe vaak zijn er niet foto's 'gekozen' waarvan ik denk..."maar er staan een heleboel veel mooiere platen in de lijst" of "alweer een zonsondergang gekozen"?

Ook daar ontbreekt de motivatie vaak.

 

Foto van dag sla ik meestal over, net om hetgeen je al aangeeft. Het is de smaak van de redactie en die strookt niet altijd met mijn smaak. Als ik foto's bekijk dan eigenlijk altijd de 'nieuwste' en de 'volgend' 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet toch zeggen dat als ik door de foto's van de dag blader dat ik bijna alleen maar prachtige foto's. Of het ook altijd de beste van de dag geweest is daar valt misschien over te discussiëren maar kan de keuze van de redactie wel begrijpen.

Zie wel dat bepaalde categorieën behoorlijk achter blijven. Zo moest ik bv helemaal terug naar okt 2018 voor een foto uit de categorie concert (toevallig 1 van mijzelf) en zag ik tot dan maar 2 keer een foto uit de categorie sport voorbij komen.

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

-----Op veler verzoek heb ik me weer aangemeld. Ik zal dan hoofdzakelijk reacties plaatsen; foto's plaatsen doe ik beperkt. Ik fotografeer al heel lang; meer dan 60 jaar. Nog even dit: IK HAAT LOGO'S DIE HIER HELAAS OP VEEL FOTO'S ZIJN TE ZIEN. IK VRAAG ME DAN ECHT AF: WAAR GAAT HET OM. OM DE FOTO OF HET LOGO! Ik reageer voortaan niet meer op dit soort foto's!.....-----

het bovenstaande heb ik even gekopieerd.... herkennen jullie de man hier achter al????

Persoonlijk vind ik dat hij verbannen mag worden, wat een arrogante manier van reageren heeft die man zeg. Ik zit echt wel op kritiek te wachten.... maar alleen niet op zijn manier.. scheef...  of weet ik wat maar vaak 1 woord,  niet perse alleen op mijn foto's hoor.

Op de foto van mijn treinen kwam er ook hoe het beter kan, daar heb ik wat aan.. zeker als beginneling.

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, rptonia zei:

-----Op veler verzoek heb ik me weer aangemeld. Ik zal dan hoofdzakelijk reacties plaatsen; foto's plaatsen doe ik beperkt. Ik fotografeer al heel lang; meer dan 60 jaar. Nog even dit: IK HAAT LOGO'S DIE HIER HELAAS OP VEEL FOTO'S ZIJN TE ZIEN. IK VRAAG ME DAN ECHT AF: WAAR GAAT HET OM. OM DE FOTO OF HET LOGO! Ik reageer voortaan niet meer op dit soort foto's!.....-----

het bovenstaande heb ik even gekopieerd.... herkennen jullie de man hier achter al????

Persoonlijk vind ik dat hij verbannen mag worden, wat een arrogante manier van reageren heeft die man zeg. Ik zit echt wel op kritiek te wachten.... maar alleen niet op zijn manier.. scheef...  of weet ik wat maar vaak 1 woord,  niet perse alleen op mijn foto's hoor.

Op de foto van mijn treinen kwam er ook hoe het beter kan, daar heb ik wat aan.. zeker als beginneling.

Het goede nieuws is dat hij belooft niet meer te reageren, dus alleen al om van hem af te zijn zou je en logo of watermerk in je foto zetten:classic_biggrin:

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, rptonia zei:

-----Op veler verzoek heb ik me weer aangemeld. Ik zal dan hoofdzakelijk reacties plaatsen; foto's plaatsen doe ik beperkt. Ik fotografeer al heel lang; meer dan 60 jaar. Nog even dit: IK HAAT LOGO'S DIE HIER HELAAS OP VEEL FOTO'S ZIJN TE ZIEN. IK VRAAG ME DAN ECHT AF: WAAR GAAT HET OM. OM DE FOTO OF HET LOGO! Ik reageer voortaan niet meer op dit soort foto's!.....-----

het bovenstaande heb ik even gekopieerd.... herkennen jullie de man hier achter al????

Persoonlijk vind ik dat hij verbannen mag worden, wat een arrogante manier van reageren heeft die man zeg. Ik zit echt wel op kritiek te wachten.... maar alleen niet op zijn manier.. scheef...  of weet ik wat maar vaak 1 woord,  niet perse alleen op mijn foto's hoor.

Op de foto van mijn treinen kwam er ook hoe het beter kan, daar heb ik wat aan.. zeker als beginneling.

Was het op dit forum? ?

Dan de regels zelf volgen en het bericht bij moderatoren/beheerders neerleggen ?

Zegt me zelf niet direct iets maar dit kan zeer zeker niet nee. ?

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker niks mis mee. Zijn keus hé. 

Ik dacht zelf eerder dat dit een reactie was van hem ergens op een foto ofzo. Ow nee. Kan ook niet he want daar reageert die niet op. ??Sorry hèhè. 

Maar dit komt uit profiel? Tja iets met vrije meningsuiting dan??

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zat ook al aan vrije meningsuiting te denken. Behalve dan dat vrije meningsuiting respect voor anderen vraagt, en dat verdraagt zich niet zo goed met haat... Ik dacht nog even aan een generatiekloof (tegenwoordig zeggen mensen dat je dood moet en dan bedoelen ze alleen maar dat ze het niet met je eens zijn), maar als ik meneer goed begrijp is hij ouder dan ik...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hij hier op een foto van haar reageert zou wel wat vriendelijker kunnen.. En ik ben het met @rptonia eens, uit zijn profielinfo straalt enige arrogantie. Maar goed, ik ben niet op het forum gekomen om andere gebruikers af te kraken, dus ik zou zeggen, lekker links laten liggen, en door met je hobby. ? Want nogmaals, ik vind dat je wél leuke foto's maakt

aangepast door vBartheld
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had best wat vriendelijker gemogen maar zo'n reactie als het water loopt uit beeld heb ik in mijn beginperiode als fotograaf regelmatig gehad. Hij had tevens wel even mogen uitleggen dat de foto niet recht staat omdat o.a. de Euromast nu scheef staat.

  • Like 1

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...