Ga naar inhoud

HDR van molen met draaiende wieken


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Mooi beeld al zeg ik het zelf. Mooie omarming. En die beweging in de wieken geeft net dat beetje extra aan de foto in mijn ogen. 

Top gedaan. ??

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je bedoelt dat ik een beter resultaat kan krijgen door de afzonderlijke beelden met de hand op elkaar te leggen?
Dat handmatig op elkaar leggen kan photoshop voor je doen.

In mijn beleving is het resultaat verder scherp.

Ik heb het niet over scherpte, je hebt met de HDR artefacten gecreëerd, zie de witte randen aan dakrand, bomen, molen

aangepast door in2lapland
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry dat ik mij er ook even mee bemoei, je kunt de dubbele wieken natuurlijk ook met de kloonstempel weg halen, maar het blijft behelpen. is met stil weer nog een keer HDR maken niet een makkelijker oplossing, de beweging zit natuurlijk ook in de bomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat sorry komt om dat ik hier net begonnen ben en me niet wil opdringen Peter. Ik ben 14 dagen terug ook even met HDR bezig geweest, overal om gedacht alleen de wind geen rekening mee gehouden, dus alle bomen hadden ook dit effect. Nou dan kun je ze wel opnieuw doen want uitlijnen met ps wil dan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die rechtse boom zie ik wat takken zo ongeveer parallel aan elkaar lopen. Snap dat je daar niet blij van wordt.

Idee waarvan ik niet weet of het lukt en of het mooi wordt, maar wellicht het proberen waard: Als je voor die boom nu eens een nieuwe laag maakt. dat stuk boom neem je dan uit de foto met de middelste belichting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie Peter, deze even opnieuw maken is voor mij gemakkelijker,(niet dat ik bang ben voor PS) het is de boerderij van mijn zoon. Het is nu bijna windstil dus vandaag maar weer proberen.

Nog een prettige dag verder.

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...