Ga naar inhoud

Topaz Photo AI en Video AI


Stefanie71

Aanbevolen berichten

Vandaag eens de trials van Topaz Photo AI en Video AI gedownload om eens te testen met mijn safari foto's en filmpjes. Topaz Photo AI werkt wel heel mooi alleen op mijn pc is het niet zo 'in the blink of an eye' als de reclame me wil doen geloven (meer in a minute) ruis verwijderen is bij sommige foto's een beetje erover waardoor het te gladjes wordt maar als je het toepast op een aparte laag in Photoshop kun je daarna nog wat terugschroeven, eventueel mbv een masker.

Video AI heb ik losgelaten op een filmpje van ongeveer 1 minuut waarbij mijn hand nu niet bepaald stabiel te noemen was. De preview laat zien dat de ergste schokken er mooi uitgewerkt kunnen worden maar de export zegt nog 2 uur nodig te hebben en staat nu op 44%

Ik denk dat ik eens moet gaan kijken om het werkgeheugen van mijn pc wat uit te breiden ...

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar de ervaringen van andere Topaz gebruikers, is het echt alleen mijn werkgeheugen of ligt het eerder aan het programma (de programma's). Voor ik overga tot aanschaf van het pakket zou ik dat toch graag even weten ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen me te herinneren dat Topaz AI alleen een paar automatische standen had (althans dat was het enige dat ik kon vinden. De losse programma's Topaz Denoisew en Topaz sharpen kun je helemaal naar je hand zetten en werken dan prima.

Voor wat de verwerkingstijd moet ik om te beginnen zeggen dat ik geen foto doe. Op mijn oude laptop (win10, oudere i7 9750, 8gb plus 4gb gtx1650 grafische kaart) duurde het vaak wel een minuutje voordat AI of sharpen het beeld van origineel, groot bestand verwerkt hadden. Nu heb ik een win11, i7 12700, 32gb en rtx 3060 met 6GB,  duurt dat hooguit 10 seconden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Photo AI heb je per onderdeel een aantal mogelijkheden om bij te sturen, niet zo veel als in de Denoise 6, maar de AI wordt geacht een groot deel van de noodzaak daarvoor weg te nemen. Het onderwerp selecteren gaat tot nu toe prima en daar heeft het zeker een voordeel tov van de oude versie. De oude versie werkt bij mij dan wel weer een pak sneller dan de AI dus tel daarbij een filtertje en wegpoetsen uit het onderwerp en het hele verhaal kost net zoveel tijd ...

image.png.183482ff6335b056ba3a17fd2d6a5a12.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. inmiddels heb je me Photo AI meer mogelijkheden om in te stellen. Toen het uit kwam was dat nog vrij beperkt. Heb zelf de bundel en daar kreeg je destijds Photo AI gratis bij toen het uitkwam. Heb niet het idee dat ze nog aan de losse onderdelen werken. Is al een hele tijd geen update van geweest terwijl er van Photo AI regelmatig updates zijn. Wat de snelheid betreft gaat lekker snel. Nog geen 10 seconden, het openen van Photo AI mee gerekend..

  • Like 1

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goede ervaringen met Photo AI en het werkt bij mij snel, het opslaan van bewerkte foto's duurt bij mij langer dan de bewerking zelf.  In het begin kon ik de software zowel op mijn PC als op mijn laptop gebruiken, dat gaat niet meer. De software is begin oktober 2022 geïnstalleerd en ik ben benieuwd welke prijs Topaz voor verlenging in rekening gaat brengen. 

  • Like 1

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...