Ga naar inhoud

Help! Microsoft kaapt mijn foto's!!!


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Ik erger me er al enige tijd dat Microsoft ongevraagd mijn foto's opslaat op Onedrive. Heb uitgebreid gegoogeld hoe ik dat uit kan zetten, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Nu is het nog erger: mijn jpgs worden standaard in één of andere microsoft-app geopend. Bij de  windows-instellingen, in het venster waar je normaal de extensies aan een programma  koppelt, is de extensie .jpg verdwenen en die laat zich ook niet toevoegen. Onedrive domweg verwijderen lijkt absoluut onmogelijk.

Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je OneDrive ergens anders voor?

Anders kun je op het blauwe wolkje rechts onderin je scherm de instellingen van OneDrive openen en daar uitloggen. Synchroniseert hij niet meer, maar dan moet je OneDrive dus niet ook ergens anders voor gebruiken

Hoe heb je je mappenstructuur ingedeeld? Zou het kunnen dat de map waarin je je foto's opslaat, in je OneDrive synchronisatiemap staat? 

Welke versie van Windows gebruik je? Waarin zou je graag willen dat Windows je jpg'tjes opent? Je zou in de verkenner een jpg'tje kunnen selecteren met de rechter muisknop en dan kunnen kiezen voor 'openen met...' dan krijg je een lijst met beschikbare programma's (of kun je een ander programma zoeken op de harde schrijf) en kun je het vinkje aanzetten dat zegt dit type bestanden altijd te openen met dit programma. Overigens weet ik even niet uit mijn hoofd of dit ook werkt in Windows 11 ?

 

aangepast door vBartheld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in het venster van de laatste foto, klinkt op 'OneDrive' en/of de submap 'Herinneringen', krijg je dan foto's te zien? Want aan deze foto kan ik niet zien of de afbeelding in OneDrive staat of niet. Je hebt nu de functie 'Alle foto's' geselecteerd, wat dus niet alleen foto's van je OneDrive laat zien, maar ook van je eigen harde schrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...