Ga naar inhoud

Noodkreet: camera vastgelopen


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Toegegeven, het komt waarschijnlijk door mijn eigen domheid/ongeduld: mijn camera (sony rx10 M4) is vastgelopen en ik heb geen idee hoe ik dat op moet lossen.

Het begon buiten mijn schuld: de camera beweerde vanavond plots dat ie mijn twee micro-sd-kaartjes in sd-adapter niet kon lezen en dat bleek met opnieuw plaatsen en beetje aanduwen niet te verhelpen. Ik had nog een oud gewoon sd-kaartje en dat werkte wel. Laatste plaatjes op de motordrive (sorry, zo noemde je dat in de analoge tijd) gemaakt. Kaartje daarna vermoedelijk te snel uit de camera gehaald.

Nu krijg ik de melding dat schrijven naar de geheugenkaart niet voltooid is, of ik dat wil herstellen. Daartoe het kaartje weer teruggestopt. Echter: als ik dat aanklik krijg ik eerst een waarschuwing dat er gegevens verloren kunnen gaan. Dat neem ik graag voor lief als de camera het daarna weer doet, maar als ik die keuze kies, krijg ik wederom de vraag of ik mijn gegevens wil herstellen. Ik kan ook kiezen voor annuleren, maar ook dan krijg ik diezelfde vraag weer.
Heb al het nodige gegoogled, maar heb  geen truc gevonden om de camera te resetten. UIt- en aanzetten en zelfs de batterij er uit (ja zeker, ik heb de beginnerscursus helpdeskmedewerker gevolgd:classic_biggrin:) bleken in elk geval niet de oplossing. Iemand enig idee hoe ik dit wel oplos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit van dit probleem gehoord, dus specifieke tips heb ik niet.. het enige waar ik aan denk bij het woord 'resetten' is het terug zetten van de camera naar de fabrieksinstellingen. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat de oplossing is, maar niet geschoten... Is dat bij de Sony een optie in het menu?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...