Ga naar inhoud

Nikcollection-full-1.2.11 werkt niet onder Windows 10; geef toepassingsfout


ArendBrink
Ga naar oplossing Opgelost door PeterKosterHT,

Aanbevolen berichten

Vooropgesteld: er is over dit probleem al meer op dit forum geschreven op een andere plek. Toch vraag ik nog eenmaal de aandacht voor het probleem dat ik heb op mijn Windows 10 desktop pc met 8 GB RAM waar ik niet de Nikcollection-full-1.2.11 kan draaien onder Adobe Lightroom 2023. Dus neem mij niet kwalijk dat ik hierover nog één keer begin.

De applicaties van Nikcollection-full-1.2.11 zijn wel als apart programma (snelkoppeling) te gebruiken binnen Windows 10, maar niet binnen Adobe Lightroom op te roepen. Ook het verwijderen van de Nikcollection-full-1.2.11 is een hardnekkig probleem naar het schijnt. Alle beschikbare oplossingen die ik vond op internet werkten niet. Ik heb zelfs de map waarin Nikcollection stond verwijderd, alsook mijn versie van Adobe Lightroom. Niets helpt om die bewerkingsmodules uit mijn systeem of... werkend te krijgen in Adobe Lightroom.

Ik kan dus wel wat hulp/uitleg gebruiken. Ik zou graag willen weten of het aan mijn Windows 10, 8 GB RAM ligt?

Nu is het natuurlijk zo dat ik ook de nieuwste versie kan aanschaffen van Nikcollection. Maar dat vind ik om persoonlijke redenen te duur.
Ik hoor het wel! Hartelijk gegroet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen verwijderen is vaak niet voldoende, heb je wel echt Uninstall gedaan, alle sporen van NIK uitgewist en daarna volledig opnieuw geïnstalleerd? Op mijn windows 10 PC werkt het namelijk probleemloos, en op mijn windows 11 laptop zou ik het nog eens opnieuw moeten proberen, 1e keer niet zichtbaar in Photoshop maar wel als stand-alone programma te gebruiken en bij 2e poging wel oproepbaar via Photoshop maar hij verdomd het om een aparte laag aan te maken wat automatisch zou moeten gebeuren. Dit is iets waar ik omheen kan werken dus tenzij ik me een keer verveel zal het wel zo blijven voorlopig 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stefanie71,

Dank voor uw antwoord. Ik kan wel met de Nikcollection-full-1.2.1.1 werken in Adobe Lightroom, maar niet in Adobe Photoshop. Daar geeft hij een toepassingsfout. De map van Nikcollection staat in C:\Program Files\Google\Nik Collection; hierbij ziet Lightroom de applicaties wel, maar Photoshop niet. Misschien dat ze voor Photoshop naar een andere (plugin) map verplaatst moeten worden. Blijft het niet werken, dan ga ik verder met Lightroom. Ik vind het alleen wel erg jammer dat dit onder Photoshop niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Peter Koster voor uw antwoord. Ik heb de Nik Collection gekopieerd naar de map C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop 2023\Plug-ins, maar dit werkt niet, ondanks het feit dat alle applicaties van Nik Collection wél onder het uitklapmenu van Filters komen te staan. Ik krijg een foutmelding dat de applicatie niet kan worden uitgevoerd vanwege een schijffout. Zie ook de schermafdruk die ik hierbij meezend. Toch Vreemd. Ik ga nog even verder zoeken. Nogmaals bedankt voor uw reactie!

foutmelding-in-photoshop.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...