Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Je bedoelt dat je wat je fotografeert gelijk op beeldscherm van je pc/laptop ziet? Mijn camera ondersteunt dat, maar het lijkt me alleen handig bij studiofotografie (of wanneer je buiten op één locatie werkt). Me dunkt dat elke usb-kabel zou moeten werken, mits snel genoeg (je verstouwt immers nogal wat data en je wilt toch echt real time beeld). Zou dus voor een usb 3.1 kabel gaan. Die heb je tegenwoordig voor een paar tientjes, dus om de prijs hoef je het niet te laten.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Bladehans60 wijzigde de titel naar Tethering ! Het met een USB kabel koppelen van jouw camera met een computer cq tablet.

Gebruik het niet meer echt nu. 

Merk kabel weet ik niet meer. Tijdens opleiding fotograaf deden we dit regelmatig in de studio. 

Via Lightroom. 

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ko3ntje wijzigde de titel naar Tethering !

Ik gebruik het zelf niet maar ken er genoeg (in de fotoclub) die er gebruik van maken, soort kabel weet ik niet precies maar lijkt me gewoon USB maar tethering tools klinkt als speciaal gemaakt voor .... Wel weet ik dat ze allemaal Lightroom gebruiken bij tethering en dan op een laptop, vaste pc lijkt me niet handig en ik weet niet of tablet zwaar genoeg is hiervoor (hoewel je tegenwoordig al heel veel meer kunt op de tablets dan een paar jaar geleden)

Zelf ben ik geen fan van aan een draadje hangen, dan kijk ik liever even via camera connect  wat ik gemaakt heb (kan dan net iets verder inzoomen dan op het schermpje op de camera)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

heb t wel een paar keer gedaan. 

kabel via internet gekocht. Tether vraagt in mijn ogen veel te veel geld voor een kabel. alleen omdat ie oranje is. Heb een fel blauwe gekocht van 5 meter, feitelijk heb je gewoon een usb kabel nodig die in je camera en laptop kan. vaak heb je een dergelijke kabel wel in huis maar is deze te kort. 

foto's kun je in lightroom bekijken. heeft soms wel wat tijd nodig om in te laden, maar portret/studio fotografie is niet echt een tak van sport dat je 25 foto's /sec schiet. 

Groot voordeel is dat je met model en evt stylist direct overzichtelijk kan kijken wat je gedaan hebt en wat je anders zou willen

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...