Ga naar inhoud

Welke lens aanschaffen voor Nikon D3300?


Mellie96

Aanbevolen berichten

Hi Allemaal, 

Al een aantal jaren ben ik aan het fotograferen met mijn Nikon D3300. Maar om wat betere kwaliteit foto's te kunnen maken ben ik op zoek naar een grotere lens. 
Met mijn huidige lens - 55 mm - kan ik al hele mooie foto's maken. Maar als ik de mogelijkheid heb om nog wat verder in te zoomen kan ik net hetgeen op de foto zetten wat ik beter in beeld zou willen hebben. Daarom zou ik graag een lens aan willen schaffen die tot 300 à 400 mm kan inzoomen. 

Wie kan mij hierin voorzien van een goed advies?

Groetjes, Melissa

aangepast door Mellie96
Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje dezelfde vraag als. Ik wil een nieuwe auto, welke moet ik kopen. 

 

is niet te beantwoorden. Heb je van het leven genoten en een gezin met 8 kinderen, dan kom je er met een fiat punto niet doorheen. Wil je wedstrijden winnen, dan moet je toch echt een red bull kopen.. 

 

dus om dit naar fotografie te vertalen. wil je groothoek, wide angle, telezoom met macrofunctie of ga je reizen en wil je een handig alleskunnertje. 

 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-10-2023 om 20:41, Mellie96 zei:

Met mijn huidige lens - 55 mm - kan ik al hele mooie foto's maken.

Ik neem aan dat je een Nikon 18-55mm DX lens heb, het is ook mijn eerste lens. Ik heb zelf ook een Nikon 55-300mm DX lens, het enige grote nadeel is dat deze lens niet echt bepaald snel scherp stelt. Het is ook wel handig om te melden wat je mee wil fotograferen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...