Ga naar inhoud

Alternatief voor 'kaartmodus' in Lightroom


henkhendriks

Aanbevolen berichten

Hallo, de oudere versies van lightroom ondersteunen de kaartmodus niet meer. Daar werd de locatie waar je een foto genomen had getoond op Google maps. Google foto's heeft die functie ook maar alleen voor de foto's die in je Google account staan. Ik zoek een alternatief voor Windows zodat ik mijn eigen lokale archief op een kaart kan tonen. Iemand suggesties? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google zou ik op dit vlak sowieso niet al te serieus te nemen, gokt op wat je bedoeld zal hebben. Door de bank genomen is het redelijk nauwkeurig. Overnachtte tijdens een vakantie in Ierland in de camper op een vrij plekje aan de kust. Google zette me 500 meter verderop neer, bij een bed and breakfast. Tja, als iemand ergens overnacht, doet ie dat niet in de open lucht, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fotografeer met een Canon EOS 7 D Mark II, Daar zit een GPS kaartje in met zelfs WiFi, Buiten gemaakte foto's worden bijna op de vierkante meter geregistreerd, met zelfs de richting waarin de foto genomen is, dat is buiten, echter binnen onder beton e.d. leverde wel eens problemen op omdat de gps tracker daar niet altijd werkt. In Lightroom werkt het perfect met combinatie Google Maps.

Nou heeft Canon ook zijn eigen "Kaarten" programma, echter dat heb ik nog nooit geprobeerd, omdat Google maps voor mij geen problemen oplevert, mits ik niet vergeet op de GPS tracker in de camera aan te zetten, wat ik soms nog wel eens vergeet.

En als je vergeet om die tracker na de fotosessie weer uit te zetten, loop je de kans dat de volgende morgen de batterijen leeg zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...