Ga naar inhoud

Ik kan niet meer in mijn catalogus van Lightroom Clasic


Botje

Aanbevolen berichten

Na het updaten van mijn iMac naar de laatste Os versie (Sonora versie 14.0)  krijg ik bij het openen van Lightroom Clasic de melding dat ik niet meer gemachtigd ben voor de laatste catalogus.

Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad, 

Ik heb mijn bevoegdheden gecontroleerd, en die heb ik (lezen en schrijven)

Schermafbeelding2023-10-17om16_01_36.thumb.png.6a9f01c8f9497d3e20601d86569a5bd2.png

Wat doe ik verkeerd?

Scherm­afbeelding 2023-10-17 om 16.20.04.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, in2lapland zei:

In veel gevallen vermeld je dan ook "de oplossing"

Mijn oplossing: Al mijn foto's en de gegevens van Lightroom heb ik op een externe harde schijf staan, daar had Lightroom nooit geen problemen mee, echter na het upgreden van mijn iMac naar de laatste versie van OS kreeg (mijn) Lightroom daar opeens wel problemen mee, Lightroom accepteerde de catalogs niet meer, ik zou daar opeens geen machtiging meer voor hebben. Het programma Lightroom draait wel op mijn iMac, zoals al mijn programma's. In de literatuur van Lightroom kwam ik een opmerking tegen dat, bij eventuele communicatie problemen handiger zou zijn dat Het programma en de catalogi dan beter een zelfde harde schijf moeten draaien. dus heb ik de map "Lightroom catalogi" naar de harde schijf van de iMac gekopieerd. En nu na de eerste opstarten van Lightroom, naar de juiste catalogus verwijzen, werd er niet meer om een machtiging gezeurd. en draait mijn Lightroom weer als van ouds. Nu alleen mijn backup systeem nog aanpassen.

Maar waarom Lightroom nu moeilijk deed, dat snap ik nog steeds niet.

Botje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...