Ga naar inhoud

Focus ring van zoomlens (Tamron 70-300) vast


Randall4968

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sony A350 met een Tamron 70-300 zoom lens.

Nu wilde hij plots niet meer scherpstellen. De focusring beweegt alleen tussen de 4,5 en 15.

Lijkt mij sterk dat de lens kapot is, Googlen en dergelijke heeft niet veel opgeleverd, behalve de lens uit elkaar schroeven en een onderdeel vervangen. Maar ik wil eerst weten of dit echt alleen op die manier opgelost kan worden, of dat er toch iets van een instelling verkeerd staat.

Hij doet het zowel in de macrostand als de normale stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom op het forum! We hebben zelfs speciaal een voorsteltopic waar je je kunt voorstellen 🙂

 

wat betreft je vraag, waarom denk je dat hij niet gewoon stuk is? Is hij pas net nieuw?

 

Tenzij je dagelijks objectieven opent en ermee aan het rommelen bent, zou ik zelf niet zomaar onderdelen gaan vervangen. Ik zou zeggen, laat hem bij de winkel eens goed doorlichten/ opsturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi! Bedankt voor je reactie...heb meteen even een topic daar aangemaakt 😉

Eigenlijk HOOP ik meer dat ie niet stuk is....het gebeurde plotseling, tijdens het maken van foto's. Wellicht is dat uiteindelijk toch wel een indicatie dat ie stuk is. Het is ook een oude set, maar voldeed prima voor mij.

Nee ik ga zeker niet de lens openschroeven, ik zal even een zaak in de buurt opsnorren en langsgaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...