Ga naar inhoud

Waar in Noord Brabant oranjetipjes te vinden?


PetraD1966

Aanbevolen berichten

Weet niet waar je in Brabant woont, maar hier in het pompveld bij Waardhuizen zitten er ontzettend veel. Afgelopen week was het minder warm en toen zaten er veel gewoon op een stengel omdat ze niet warm genoeg waren om te vliegen. Heb er toen een paar uitgebreid op de foto kunnen zetten met de macrolens. Normaal als de zon volop schijnt zitten ze vrijwel nooit stil. Alleen weleens op bepaalde planten. Lijkt op oliezaad, die planten. Heb er vorige week ook veel smaragd libellen gespot. Best vroeg ook. Mooi gebiedje daar. Als je de exacte locatie wil weten stuur me maar een bericht. Op waarneming.nl heb ik het ook gezet trouwens. Als je daar zoekt vind je de waarneming wel. Staat de exacte locatie ook bij.

  • Like 2

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, FrozenMemory zei:

Weet niet waar je in Brabant woont, maar hier in het pompveld bij Waardhuizen zitten er ontzettend veel. Afgelopen week was het minder warm en toen zaten er veel gewoon op een stengel omdat ze niet warm genoeg waren om te vliegen. Heb er toen een paar uitgebreid op de foto kunnen zetten met de macrolens. Normaal als de zon volop schijnt zitten ze vrijwel nooit stil. Alleen weleens op bepaalde planten. Lijkt op oliezaad, die planten. Heb er vorige week ook veel smaragd libellen gespot. Best vroeg ook. Mooi gebiedje daar. Als je de exacte locatie wil weten stuur me maar een bericht. Op waarneming.nl heb ik het ook gezet trouwens. Als je daar zoekt vind je de waarneming wel. Staat de exacte locatie ook bij.

Dank u wel, zal eens zoeken op waarneming.nl. Groeten Petra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2022 om 09:19, Stefanie71 zei:

De kaart op waarnemingen.nl  helpt volgens mij niet heel erg, heel Brabant komen ze voor maar de kaart is erg grof. Ik zou gewoon eens op de fiets springen (of autoritje) en veldjes met pinksterbloemen zoeken

Nee, ik kom idd niet veel verder met waarnemingen.nl. Je moet er dus gewoon op uit en mazzel hebben….. Groeten Petra.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, PetraD1966 zei:

Dank u wel, zal eens zoeken op waarneming.nl. Groeten Petra.

Op waarneming heb ik het niet helemaal goed kunnen vinden. Ik hoor heel graag de plek van u waar ik het meest kans maak. Ik kom vanuit Prinsenbeek bij Breda dus da’s volgens mij goed te doen. Groeten Petra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik bedoel is hier: https://www.google.nl/maps/@51.7566753,5.036732,3a,75y,20.6h,98.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUHp_TaIvaa-9Ok73u_K6Aw!2e0!7i13312!8i6656

Ziet er inmiddels heel anders uit. Dat pad is er nog wel. Dat kun je een 100-150 meter in wandelen, en dan rechtsaf een ander pad in. Als je daar loopt vliegen de oranjetipjes af en aan. Ze vliegen heel dat pad uit. Je kan het ongeveer een kilometer uitlopen en dan aan het einde rechts. Dan kun je over de weg terug. Over hetzelfde pad terug kan ook natuurlijk. Al met al hooguit 2-2,5 km lopen. Komen ook veel libellen en juffers voor. Momenteel veel smaragdlibellen. Het is aan de midgraaf in Babelonienbroek. Denk dat het een half uur rijden is vanuit Prinsenbeek.

  • Like 2

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, FrozenMemory zei:

Waar ik bedoel is hier: https://www.google.nl/maps/@51.7566753,5.036732,3a,75y,20.6h,98.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUHp_TaIvaa-9Ok73u_K6Aw!2e0!7i13312!8i6656

Ziet er inmiddels heel anders uit. Dat pad is er nog wel. Dat kun je een 100-150 meter in wandelen, en dan rechtsaf een ander pad in. Als je daar loopt vliegen de oranjetipjes af en aan. Ze vliegen heel dat pad uit. Je kan het ongeveer een kilometer uitlopen en dan aan het einde rechts. Dan kun je over de weg terug. Over hetzelfde pad terug kan ook natuurlijk. Al met al hooguit 2-2,5 km lopen. Komen ook veel libellen en juffers voor. Momenteel veel smaragdlibellen. Het is aan de midgraaf in Babelonienbroek. Denk dat het een half uur rijden is vanuit Prinsenbeek.

Geweldig!!! Dank u wel, zal eens op pad gaan, groeten Petra.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...