Ga naar inhoud

Wat is de ideale fototas voor een bridge camera + statief?


AlbertS

Aanbevolen berichten

Beste Zoomers,
 

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede fototas voor mijn Panasonic Lumix FZ1000-2 bridgecamera, waarmee ik ook mijn Rollei Compact Traveller Statief en eventueel een iPad mee kan nemen. Verder hoef ik alleen een extra accu, zonnekap en wat andere kleine spulletjes mee te nemen. 

Ik heb de Case Logic Laptop Backpack DCB-309 geprobeerd, maar die vakindelingen voor allerlei lenzen zijn alleen maar lastig,want ik hoef geen lenzen mee te nemen. 

Ook de Lowepro Slingshot SL 250 AW III rugzak beviel niet. Het statief was te groot/zwaar voor deze tas. 

Ik kom er dus niet uit. Wie heeft er een goede suggestie?

aangepast door AlbertS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Slingshot Edge 250 AW voor mijn RX10-IV, ook een bridgecamera. Het vak voor de extra lens gebruik ik voor mijn flitser. Statief bevestig je met riempjes achterop aan de buitenkant van de tas.
Het sling-principe vind ik ideaal: je schuift je tas gewoon op je buik als je even snel een foto wilt maken, hoeft niet eerst je rugtas af te doen. Je pakt je camera gewoon uit je buidel...

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Ik heb een Slingshot Edge 250 AW voor mijn RX10-IV, ook een bridgecamera. Het vak voor de extra lens gebruik ik voor mijn flitser. Statief bevestig je met riempjes achterop aan de buitenkant van de tas.
Het sling-principe vind ik ideaal: je schuift je tas gewoon op je buik als je even snel een foto wilt maken, hoeft niet eerst je rugtas af te doen. Je pakt je camera gewoon uit je buidel...

Doet mijn man ook zo. Heeft ook een RX10 IV.

  • Like 1

A photo a day keeps the doctor away! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2023 om 23:55, PeterKosterHT zei:

Ik heb een Slingshot Edge 250 AW voor mijn RX10-IV, ook een bridgecamera. Het vak voor de extra lens gebruik ik voor mijn flitser. Statief bevestig je met riempjes achterop aan de buitenkant van de tas.
Het sling-principe vind ik ideaal: je schuift je tas gewoon op je buik als je even snel een foto wilt maken, hoeft niet eerst je rugtas af te doen. Je pakt je camera gewoon uit je buidel...

 

Op 12-11-2023 om 10:27, GinaHeynze zei:

Doet mijn man ook zo. Heeft ook een RX10 IV.

Bedankt beiden, ik ga deze binnenkort eens bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...