Ga naar inhoud

Advies boek macrofotografie


Leen-2

Aanbevolen berichten

Zoom Academy had ooit een cursus macro inlc. boek maar ik zie nu enkel nog de online cursus staan. De Praktijkboeken van Natuurfotografie.nl vind ik ook zeer goed. Het boek over macro heb ik niet maar die over vogelfotografie en creatieven natuurfotografie zijn zeer uitgebreid en ook de ...scapes zijn prachtige naslagwerken

https://webshop.natuurfotografie.nl/product-categorie/boeken/

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Leen-2 zei:

Ik zoek een fysiek boek over microfotografie, een goed aangeschreven (hand) boek met alle ins and outs, ik wil mij verder ontwikkelen in deze tak van fotografie 

Beste Leen, je opent het topic met de vraag over een boek over "Macrofotografie", daarna vraag jij naar een een boek over "Microfotografie" dat zijn namelijk twee verschillende taken van sport. Microfotografie gaat over fotografie waarbij men het onderwerp vergroot naar meer dat 1 :1 en macro fotografie gaat meestal tot aan een vergroting van 1 : 1 .

Maar Zoom.nl heeft zelf een "Techniek- & Praktijkboek Macro & Close-up" uitgebracht. Dat boek is uitgegeven door Reshift Digital B.V. uit Haarlem. Vreemd genoeg kan ik daarvan geen ISBN nummer vinden.

En dan heeft "NederPix" het boek "Praktijkboek macrofotografie" uitgebracht ISBN 978.90.79588.084

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Botje zei:

Beste Leen, je opent het topic met de vraag over een boek over "Macrofotografie", daarna vraag jij naar een een boek over "Microfotografie" dat zijn namelijk twee verschillende taken van sport. Microfotografie gaat over fotografie waarbij men het onderwerp vergroot naar meer dat 1 :1 en macro fotografie gaat meestal tot aan een vergroting van 1 : 1 .

 

Heb ik helemaal overheen gelezen maar goed, de basis voor micro is tocht de techniek van macro. Macro is trouwens al 1:1 of meer vergroting, minder dan 1:1 is het close-up en meer dan 5x vergroten mag het extreem macro ofwel micro fotografie heten, maar veel close-up foto's vind ik gewoon onder macro vallen hoor, wie meet het na ...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...