Ga naar inhoud

Soms zit het mee


Fotokit

Aanbevolen berichten

Ik heb dagen dat ik thuis kom met foto’s en kijk op mijn computer en 95% weggooi. (zo’n goede fotograaf ben ik) Maar dan ineens kom ik een foto tegen waar ik superblij mee ben. Eigenlijk weet ik dat al als ik hem maak. Ooit in het waterloopbos in Emmeloord zat alles mee, mooi licht geen wind een mooie omgeving en als resultaat een paar mooie foto’s. (vind ik)

Kijk en oordeel

IMG_2882.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je er blij mee bent. Licht valt goed op de mospartij. 

smaken verschillen. Ik draai er niet warm van.  qua composotie, 3 afgeknipte bomen midden in beeld met weinig structuur. Een liggende stam voorin wat het beeld naar achter beperkt en bepaald. Weinig doorlopende lijnen. Niet een kenmerkend onderwerp.  Al met al een herfstplaatje, maar niet meer dan dat. 

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het ten dele met darka eens, inderdaad wanneer je een er staande opname van gemaakt zou hebben, zou de compositie er misschien op vooruit gegaan zijn, maar qua belichting heb ik niets op aan te merken, ik zie voldoende doortekenig in de schaduw partijen. het enige waar ik en beetje moeite mee heb is het zaagvlak rechtsonder, dat zou ik buiten beeld gelaten hebben.

Ook ben ik nieuwsgierig naar welk diafragma, sluitertijd en ISO je gebruikt hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de drie bomen worden afgeknipt vind ik een logische keuze. De eye catcher is het licht op het mos. Meer boom zou de aandacht wegtrekken van de zon die op het mos schijnt. Een alternatief is om, met dezelfde uitsnede, de foto in portretmodus te maken. Daarbij kan je, zoals @Botje op merkte, de zaagkant uit de compositie weglaten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met @Bladehans60, maar ik ga nog een stap verder, juist omdat ik ook het punt van @Darka zie.
Het probleem van deze foto is voor mij dat de bovenste helft van de foto eigenlijk nutteloze ballast is. Daar zitten zelfs een paar heel lichte plekken in die afleiden zonder dat ze een rol spelen. De oplossing is volgens mij relatief eenvoudig: snijd die bovenste helft (misschien zelfs iets meer) er af en maak er een panoramafoto van. En dan wordt de foto inderdaad nog sterker als je die zaagkant rechtsonder er afsnijdt.
Dan is ie nog steeds panorama, maar daar zie ik geen probleem in (afgezien van het feit dat je foto niet meer in een standaard lijstje past😁). Waarom zou je je moeten laten beperken door de standaard beeldverhouding van een camera? Jij bent de maker van het beeld, jij bepaalt.  

aangepast door PeterKosterHT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...