Ga naar inhoud

lens canon eos 600d


pietervdm

Aanbevolen berichten

Als je een groothoek wilt voor je urbex-plannen, kun je de Canon EF-S 10-18mm f/4.6-5.6 IS STM overwegen. De kosten van dit lensje vallen erg mee (250,- euro).

Omdat de handmatige bediening van de focus-ring van deze lens via servo-bediening gaat (en dus niet mechanisch), kan je (na enige oefening) heel precies scherpstellen

Uiteraard zijn er ook duurdere (groothoek) lenzen te krijgen, met meer zoom-bereik, maar geen enkele haalt de extreme groothoek van deze 10-18mm

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook opteren voor de Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, deze is iets lichtsterker, kost momenteel rond de 500,- €. Geeft wel (begrijpelijk) wat vertekening in de uiterste groothoekstand, maar is verder een vrij kwalitatief lensje (voor die prijs). Heb dit objectief nu ondertussen aan mijn dochter gegeven nadat ik ben overgeschakeld naar de Canon 5D mark IV, een full frame camera. Daarvoor gebruik ik nu o.a. de Canon EF 16-35mm F/4 L IS USM.

Als je niet zo'n sterke groothoek nodig hebt kan je ook opteren voor de Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM. Beschouw dit als één van de beste EF-S objectieven van Canon.

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Je hebt brillen en daar zitten twee lenzen in. Je hebt objectieven en dat is een behuizing met een samenstelling van meerdere lenzen en diafragma. Een lens is een onderdeel van een objectief, bril of verrekijker. Waarom heeft men het vaak over een lens terwijl men een objectief bedoeld.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier allemaal groothoekjes geadviseerd maar persoonlijk ga ik bij Urbex voor de 24-70, wat meer groothoek is wel ooit handig maar een beetje zoom ook dus ik zou mezelf niet vastpinnen op enkel groothoek. Mischien is de 18-135 wel iets als je 24 en/of 70 niet genoeg vind

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...